Gå til innhold
Arkivverket

[#19689] Skomaker Gunerius Braathen (Johansen)


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Gunerius Braathen ble født i Sylling, Lier i 1882. Han ble senere gift med Anna Charlotta som jeg kun kjenner ved etternavnet Braathen. Gunerius bodde som Skomakerlærling i Lier i 1900, men vet at han senere flyttet til Oslo der han jobbet på sålingseksperten.Gunerius og Anna Charlotta fikk 4 barn:Karl Julius (1905), Edith, Åse og Gunnar Regner med at disse også fikk etternavnet Braathen. Har funnet foreldrene til Gunerius, men på Anna Charlotta står jeg helt fast. Har heller ikke noen fødselsår på 3 av barna...og vet heller ikke mer om dem.Håper at noen kan hjelpe meg med ett eller annet for å komme videre. Prøver å finne etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Tror du må i KB 1905, Mette. Har du noe peiling på hvor i Oslo han ble født? Eller er det noen med Adr. bok for byen som kan hjelpe deg? Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Vet ikke hvor Anna Charlotta kommer fra. Det er mulig at hun kommer fra Sverige. Jeg finner henne heller ikke noe sted i ft 1900, så det er jo mulig at hun kommer til Norge etter 1900. Og blir gift mellom 1900 og 1905 med Gunerius.Tror at Gunerius dør mellom 1935-1945. Og Anna Charlotta dør tidligere. Anna Charlotta er i hvertfall født 26/8-1884 (i følge notater fra min Oldemor)Er det noen noteringer over utflytta fra Lier i noen kirkebok??Eller som Egil nevnte kanskje noen har tilgang på en Adressebok over Oslo mellom 1910-1930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.