Gå til innhold
Arkivverket

[#19694] Ekteskap Kristiansand 2/4-1880


Gjest Hans Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

Emil P. Jens Paasche skal ha giftet seg med Josefine Serine Johnsen 2/4-1880 Kristiansand. Kan noen bekrefte dette og samtidig gi fødested og far på begge to? De fikk et datter på Hamar i 1886.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Takk til Olaf og Harald. Jeg bruker ikke FS fordi det ikke gir fedrenes navn. Nå fikk den ene, har litt problemer med å lokalisere hvor Emil kom fra. Det finnes en på Hamar i 1900 .f 1880 i Kristiansand, Johan Adolf Paasche, mistenker han for å være sønn av disse.Har noen en mulighet til å slå opp i kirkeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Skal på SAK førskomende mandag, og siden jeg selv gjenomgår kirkebøkene for Kristiansand for samme periode, er det smal sak å sjekke begge navnene.Johan Adolf Paasche er alså fødd i 1880? Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ja, jeg har nå fått bekreftet at Johan Adolf er bror til Ida Marie f.1886 Hamar. Ekteskapet burde gi noe om hvor typograf Emil P. Jens Paasche er fra/farens navn .Han skal være født ca.1855, men hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Dersom alt går etter planen, har jeg endel kirkebøker for Kristiansand for samme periode som skal gjenomgås, så 1880 skal jeg sjekke til deg. Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

DETTE STÅR I KIRKEBØKENE FOR kRISTIANSAND.Mini A 1867-1880 15:Viet 2.april 1880. Typograf Emil Peder Jens Paasche og pige. Josefine Serine Thostensdatter. Brugdom fødd 1855, brud 1858. Brudgoms fødested: Christianshavn, oppgitt far er: Peder Paasche Typograf. Brur sin oppgitte far. Thosten Jonsen, føde Størdal, Rønningen.Klokkarbok B-13 1871-1880 for Kristiansand. 2.april 1880 viet Ungkarl og Typograf Emil Peder Jens Paasche, Christianhavn 25,år far er: Peder Olaf Johan Christian Paashche og pige Josefine Severine Tostensdatter 25,år far er: Husmann Tosten Jonsen, fødested Vernes?? Fekk ikke tid til å sjekke ut barnet i dag. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre, Hedmark Slektshistorielag

TAKK, Torleif. Det ante meg at han kunne være fra Danmark, fint å få det bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.