Gå til innhold
Arkivverket

[#19701] Karen Kasi Schmidt


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Dette kvinnemennesket døde på gården Sandbu i nordre Kvam, Nord-Fron den 31. juli 1822. Presten har i gravferdslista skrevet: 'ingen ved alder'Jeg tror hun er her i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11544.wc2&variabel=0&postnr=1692&fulle=true&spraak=n>LenkeI 1801 finnes på gården Sandbu en ugift kvinne ved navn Anne Smidtr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Aud Sandbu

Jeg har kommet over et dokument som kanskje kan kaste lys over disse damenes identitet. Det dreier seg om et skjøte datert 14. august og tinglyst 29. november 1798. Jeg siterer:'Jeg undertegnede Karen Smidt med min af Øvrigheden ansatte og underskrevne Curator hr. Justits Raad og Sorenskriver Pløyen, tilstaar og herved det jeg som eneste Arving efter salig Hanna Ulrica Prams til mig ufgivne, og den 7de April d:a: allernaadigst confirmerede Testamente, at have solgt Pladsen Lille Sandboe i Qvams Annex under Froens Præstegjeld til Hans Gotfrid Hansen [......]'Kanskje noen vet hvilken forbindelse det var mellom Karen Smidt og Hanna Ulrica Pram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.