Gå til innhold
Arkivverket

[#19702] Kan dere hjelpe meg å finne igjen Carl Johan Martin Bendixen og Malene Michelsd


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Carl Johan Martin Bendixen, pagter ble g.m Malene Michelsdatter Nestue 01.06.1845 i Domkirken i Bergen. 28.06.1845 fikk de et barn: Bernt Olai . Hvor blir det av dem etterpå? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ser på Family Search at Malene Michelsdatter Nestue er 37 år i 1845 dvs. f. ca. 1808, og Carl Johan Martin BENDIXENSEN er 21 år dvs f. ca. 1824.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jo, jeg sjekket det ved ekteskapsinngåelsen i Bergen før jeg la inn mitt svar, Helga. Dessuten tyder navnet Nestue på at Malene kan være født i Fana.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sett denne?-------------------------------------------------------------------------------- MALENE MIKKELSENChristening: 11 DEC 1808 Fana, Hordaland, Norway Father: MICHEL MICHELSEN Mother: MARTHE JOHANNESDRSource Information: Batch No.: Dates: Source l No.: Type: Printout Call No.: C421355 1800 - 1815 0124498mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Denne synest og å passe med alderen som er oppgitt ved ekteskapet : CARL JOHAN MARTINESEN BENDIKTSEN Christening: 24 JUL 1825 Korskirken, Bergen, Hordaland, Norway Father: BENDIX JOHANNESEN TOFTE Mother: BERTHE ABSALONSDR MOLSTENSource Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: C429385 1822 - 1833 0123720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du funnet at de fikk en datter? jeg har leita over alt, men finner bare dette ene barnet : Bernt Olai.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Kjellaug -Nei, jeg har ikke funnet noen datter. Hun kan jo være født i Årstad/St. Jørgen, men jeg er usikker på om dette er registrert under døpte i Bergen.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

har noen forslag om hvordan jeg kan finne ut hvor det ble av Carl Johan Martin Bendixen ?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant giftermålet deres på FS, der står det at hun hadde vært gift før.Far hennes Michel Michelsen og far hans Bendex Johannesen.Det står og at det var flere opplysninger i originalen.Kanskje du burde lete på de plassene de ble født?Jeg har sjekket alle Karl/Carl med/uten flere navn i Bergen og Askøy, finner han ikke som død der.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette ser ut til å være foreldra, kanskje du har dem?BENDIX JOHANNESEN Spouse: BERTHE ABSALONSDR MOLDESTAD Marriage: 24 APR 1825 Nykirken, Bergen, Hordaland, NorwaySource Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type:Printout Call No.: Type: M429414 1821 - 1834 0123734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Har sett gjennom det som er av digitalisert stoff fra Bergen, og den eneste Carl Bendixen jeg fant var denne:Lenkemen det var ingen andre opplysninger om han.-Olaf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.