Gå til innhold
Arkivverket

[#19704] Overlevande etter utanlandske skipsforlis, bosette nokon seg på kysten her?


Gjest Solveig Bjørlykhaug Hånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Bjørlykhaug Hånes

Før var det vel ikkje så enkelt å reise som no, så eg lurer på om det finst personar som har busett seg i Norge/ Sunnmøre etter forlis av utanlandske båtar, f.eks den på Runde, (Akkerendam el.l) eller andre. På far min si side er det mange som er veldig mørke, så eg tenkte kanskje vi har f.eks spanske aner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Skipstrafikken til/via Sunnmøre på 1500-, 1600- og 1700-tallet var temmelig stor, både av innanlandske og utanlandske farty. Tallet på kjente forlis er forbausande lite, og totalforlis, som Ackerendam, var svært sjeldsynte.Kildetilfanget fra kring 1600 og utetter er så omfattande at vi kan slå fast følgande: Ikkje éin stranda utlending slo seg ned her etter forlis. Vidare: Namnetilfanget fra 1500-tallet ser ut til å utelukke slik ''ufrivillig'' innvandring.Noke anna rart: Trass i at hundrevis av utanlandske skipsmannskap støtt låg i vinterhamn å Sunnmøre, særlig i Ålesund, etterlet dei seg ikkje avkom.Opphavet til dei 'veldig mørke' sunnmøringane ligg nok mykje lenger bak i soga; kanskje stammar vi fra dei som budde her før det norrøne landnåmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.