Gå til innhold
Arkivverket

[#19705] Kvar blei det av overlevande etter utanlandske skipsforlis før,reiste alle heim?


Gjest Solveig Bjørlykhaug Hånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Bjørlykhaug Hånes

Før var det vel ikkje så enkelt å reise som no, så eg lurer på om det finst personar som har busett seg i Norge/ Sunnmøre etter forlis av utanlandske båtar, f.eks den på Runde, (Akkerendam el.l) eller andre. På far min si side er det mange som er veldig mørke, så eg tenkte kanskje vi har f.eks spanske aner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Dahlstrøm

Hei!Visst har vi personer som slo seg ned i Norge etter å ha ovelevd skipsforlis. Et konkret eksempel på det i vårt distrikt er den finske Jervell-slekten som residerte på Moldegård.Når du nevner den hollandske østindiafareren Akerendam som forliste ved Goksøyra på Runde i året 1725 var det ingen av mannskapet som overlevde. På denne tiden var det mange nordmenn som var mannskap på de hollandske østindiafarerne, og det var ikke rent få i antall. Jeg har lurt på hvor mange av dem som var ombord Akerendam denne tragiske seilasen var nordmenn.Mvh Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

...eller kanskje samiske aner.., eller frå ei ann gruppe urfedre/-mødre. Det ser ut til at det mørkleta er arveleg dominant (det forklarar kvifor mange i ei slekt er mørke), og Sunnmøre har truleg hatt relativt lite innflytting gjennom hundreåra. Overlevande frå skipsforlis kunne alltids ta seg heimatt. Kysten var ikkje akkurat isolert. Vi kjenner til Pietro Querini si skildring av korleis han og ein del av mannskapet overlevde eit forlis i Nordsjøen og tok seg inn til Røst i 1432. Etter tre månader kom dei seg avgarde og kom til slutt heimatt til Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.