Gå til innhold
Arkivverket

[#19714] Milton Aubrew Moore, født 26.03.1924 i Indiannepolis USA


Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Jeg kan ikke finne noen passende Milton Moore f. i Indiana ved folketellingen i 1930. Kjenner du navnet på hans foreldre, og når og hvor de er født?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg vet ikke mer, bortsett fra at han døde i Danmark i 1973 og var en ganske kjent jazzmusiker. Han brukte navnet Brew Moore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Siden det ikke er så lenge siden han levde må jeg presisere at det er kun hans foreldre og søsken, evt forfedre jeg er interessert i. Alt annet er for nært i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Du får en rekke treff på ham om du søker på Google. Det er også skrevet endel biografi om ham. Men han var født i Indianola i Missisippi og ikke i Indianapolis, IN., - og det blir jo noe annet. Men det hjelper så lite, for jeg finner ham ikke i 1930 uansett. Kanskje familien har forlatt landet før 1930?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Unnskyld, jeg overså spørsmålet. Han kom til Danmark som voksen så vidt jeg vet. Det er synd at han ikke er å finne i folketellingene, men navnet hans kan sikkert skrives på mange måter. Ellers er det vel mangler i disse folketellingene også. Takk for at du så etter for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei igjen, Kari -Jeg tror det må være denne familien i Indianola, Sunflower, Mississippi:Milton A. Moore, 47, gift 32 år gammel, eier sin bolig til verdi av $6000, født i Miss. av foreldre f. i Alabama. Jobber som kasserer i en bank.Wife Ethellyne, 39, født i Miss. med far f. i Virginia og mor f. i Louisianna.Barn:Justina 16, - AUBREY 6 og John R. på ett år og 1 mnd. Samtlige barn f. i Minn.Gatenavnet klarer jeg ikke, men noe med Catet... Ave nr. 229.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Flott! Tusen takk1 Det er sikkert riktig. Hva betyr tallet 47 etter Milton A, Moore og 39 etter konas navn?Var det noen folketelling i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Betyr det at han var 32 år da han giftet seg?Mye vil ha mer og fanden vil ha fler', heter det jo. Er det noen som kan slå opp i Ft 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.