Gå til innhold
Arkivverket

[#19716] Anton Hansen Glesaaen reiste over i 1903


Gjest Solveig Glesaaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Glesaaen

24.04.1903 reiste Anton Hansen Gleaasen fra Aamot Østerdalen over til S.dakota med Angelo, 26 år gammel. Han var født 17.04.1876 av foreldrene Hans Simensen og Ingeborg Andersdatter, og døde 1939 i Wisconsin (noe usikker kilde), med opphold også i Canada. Har søkt i en rekke kilder, men har ikke greid å finne pålitelige spor etter han. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Steinar Nyløkken

Hei! Fant en Kasper Glesaaen invandret via Canada i 9 juli 1903. Kom med Ionian fra Liverpool til Quebec, og krysset videre grensen til USA på vei til sin svoger Hans Na(blen??) i Edmore i N.Dakota. Nr 24 på vedlagte manifest.Er disse kjenninger eller en forveksling??/S

bilete3724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Anton Gleson Arrival Date: 13 May 1903 Age: 29 Birth Date: abt 1874 Gender: Male Race/Nationality: NorwegianShip Name: Carthaginian Port of Arrival: Halifax, Nova Scotia, Canada Port of Departure: Liverpool, England- hanne line

bilete3725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Glesaaen

Fantastik flott! Takk skal dere ha! Jeg har lett etter dokumentasjon på Anton sin innreise i USA i flere år! Nå kjenner jeg i det minste til dokumentasjon som viser at han kom og når han kom til USA og ikke minst skrivemåten på etternavnet han kom inn i USA med. Da får jeg søke videre på Census i USA, men kan det tenkes at han har vært tilbake i Canada for å arbeide? Igjen tusen takk for hjelpen! mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Glesaaen

En sak til oppklaring- Kasper var fra husmannsplassen Glesaaen øvre, mens Anton var fra Glesaaen nedre. Dette var husmannsplasser under Løsset nordre - nord for Deset i Åmot. Anton og Kasper emigrerte nok samme vår, men tydeligvis ikke med samme båt. mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Da skjønner jeg at Kasper ikke er din slekt (kanskje). Du finner han forøvrig som Casper Gleson i US-census 1910 og 1920.Men Anton er nok en værre nøtt å knekke, kanskje han som du sier, dro tilbake til Canada./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.