Gå til innhold
Arkivverket

[#19722] Foreldre til Knut Fekene


Gjest Jan Heggem
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Heggem

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Knut Fekene født i Hemsedal 8. juli 1855, død 28. juni 1931. Han giftet seg i 1885 med Barbro Brunsvold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Heggem

Odd. Dette er nok den rette Barbro. Denne lenken har jeg vært innom og den stemmer. Takk så mye.Knut. I bygdeboka for Ål dukket jeg bort i Ola Knutson Fekene som i 1855 ble gift med Barbro Mykleset. Dette er samme år som den Knut jeg er på jakt etter ble født. Jeg antar at dette må være rette person. Takk så mye til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Heggem

Hei Odd. Det stemmer ikke helt med alderen på hustruen Barbro. Hun skulle etter de opplysningene som står i bygdeboken for Ål være ca 30 år (f. 1835) ikke 43. Far hennes heter Jon og ikke Thomas, så jeg tror ikke dette er riktige familie. Takk alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Det er ikke mulig å finne garden Fekene i 1865-tellingen fordi Gol prestegjeld som også omfattet Hemsedal mangler. Tellingen for dette prestegjeldet er blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS har jeg funnet 7 barn av Ole og Barbara døpt i Hemsedal: Knud f.18/7 dpt.23/9 1855---John 1857---Sunnef 1859---Ingeborg 1861---Sidsel 1863---Margit 1866 og Ole Fekene 1868 og her kalles faren for Ole Knudsen Fenind.Gift Hemsedal 23/2 1855 Ole Knudsen Finind (28år) og Barbra Johnsdt. Monliset (19).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Heggem

Hei Berit. Takk for bidraget. Dette er tydeligvis rette personene selv om navnene har blitt noe 'amerikanisert' under innleggelsen på FS. (Fekene=Finind; Mykleset=Monliset). Nå begynner brikkene å falle noe på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.