Gå til innhold
Arkivverket

[#19731] Ananias Klausson Rutledal, f. 1/9/1864, Gulen


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ananias var min farfars bror og tvilling til Benjamin Rutledal som jeg alt har et tema inne om.Fant han i FT 1900 : [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01417.wc2&variabel=0&postnr=2634&fulle=true&spraak=n>LenkeHer står hans kone som Birte Lassine Olsdt f. 1852 i Ladvik. Det var en overraskelse for jeg trodde det at hans kone het Andrine, det har jeg fått oppgitt av slekt. Nå er det mulig at noen av barna var Birtes, men hun kan og ha dødt uten barn.Ananias reiste til Ladvik :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Pröver aa lufte dette temaet igjen, da jeg ikke har kommet stort videre.Fant i fylkesarkivet for S & F at Berthe Lassine var födt 7/2-1852 av foreldre Ole Andersson Myren/Maaren og Sunneva Bendictdtr.Fant og at Ananias og Brithe fikk en sönn, Ole, i 1891. Men i FT 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01417.wc2&gardpostnr=450&personpostnr=2634&merk=2634#ovre>Lenke har de ingen barn, saa han maa vaere död fôr den tid.Har fremdeles ikke funnet ut hvem hans andre kone, Andrine, var. Har heller ikke funnet ut noe mer om denne familiens etterkommere.Takknemlig for all hjelp da jeg pröver aa finne ut hvor mange etterkommere mine oldeforeldre har.Jeg er heller ikke kommet noe lengre med hans tvillingbror : se lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, jeg kjente ikke til den siden, men det ser dessverre ikke ut for at de har mye etter 1910Takk allikevel-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Terje Sande

Kom tilfeldigvis over noen flere opplysninger om disse personene.Den Andrine som var andre ektefelle til Ananias ble i følge Ættebok for Lavik født på Ringreide i 1875 med foreldrene Anders Monsson og Alis Jørgensdtr.Sønnen Ole fra første ekteskap døde i Myren i Lavik 16.2.1907 (se Døde i Lavik 1882-1965 her på DA), men han er ikke å finne noen steder i Ft 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha-:) Mange bekker smaa, osv.... Kan han ha hatt to sönner ved navn Ole da? Eller er det feil fra min side at en döde i 1997?Det er merkelig at jeg finner saa faa etterkommere etter disse to tvillingbrödrene, sannsynligvis er sogningene i min slekt ikke saa interesserte i hvor de kom fra.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Det stemmer sannsynligvis at han hadde to sønner med navet Ole. I basen med Dødsfall i Norge 1995-2001 her på DA finner du Ole Rutledal f. 16.8.1913 og d. 19.5.1997.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Terje Sande

En liten bekk til. Du finner Ananias og Andrine med fire barn på den siden Gisle Hersvik refererte til overfor. Velg Kvamsøy, Nese og Cotters 0-110 på de sidene/menyene du får opp. På den siden du til slutt får opp, finnes noen klikkbare felt nede til venstre. Der finner du Ananias under 0-95. Den yngste sønnen ble i 1943 gift med en jente fra Fivelsdal i Gulen (se bnr. 10 i bygdeboken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner det ikke, kommer bare til Vik i Sogn-:( Sannsynligvis er det noe jeg gjör feil!I mellomtiden har jeg fått dette: 'Ola i Bergen hadde ein gut og 1 jenta. Bertha i Sunnfjord: 7 gutar og 1 jenta Alise i Skjerjehamn i Gulen: 2 jenter Klaus på Askøy: 1 gut og 1 jenta.Ei av dei 2 jentene hadde etter-navnet Eldevik'Alise var gift Sellevåg - henne har jeg nå oversikt over.Takk for hjelp så langt-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Til Kjellaug Robberstad Petit. Kan jeg få din mail-adresse?Mvh.Johan Ludvig Kvamme, lukvamme@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha for info du sendte. Har nå sendt en mail til denne damen og håper på svar-:)mvh Kjellaug kelly.petit@wanadoo.fr du hadde nok adressen ser jeg-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha Gisle, dette hadde jeg ikke.Ellers virker ikke wanadooadressa min lenger. Jeg kan bli kontaktet på: kellypetit@hotmail.commvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.