Gå til innhold
Arkivverket

[#19737] Tore Eriksen Mosebekk (f.ca. 1730), Sandsvær. Etterslekt


Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

Soldat Tore Eriksen Mosebekk (f.ca.1730) giftet seg med Anne Olsdatter Bryn (1735-1779) på Kongsberg i 1764. De bodde i mange år på plassen Mosebekk under Hvamb i Sandsvær og fikk disse barna: Erik (f.1764), Amund (f.1766), Ole (f.1768), Erik (f.1771), Lars (f.1773), Ingrid (f.1775), Anne Katrine (f.1779).I 1801 bodde enkemannen Tore Eriksen sammen med sine to barn Ole og Inger på 'Nordre Hvamb Eje'. Han og sønnen er ført som bøkkere.Er det noen som kjenner til etterslekten etter Tore og Anne? Jeg er interessret i å trekke linjene fram til FT 1865. Og hvem var foreldrene til Tore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger hagen

Hei Knut Jeg vil anbefale deg å låne Sandsværsbøkene på biblioteket. Det står mye om denne slekta på side 206/207 under Hvam, gn. 74 i bind 5. Det blir for mye å skrive det ned her. Jeg har imidlertid en god del kirkebøker fra Sandsvær, så hvis du trenger hjelp til å finne ut noe, så bare si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg har ikke fått hånd om bygdeboka ennå, men desto bedre hjelp av andre. Det viser seg at i alle fall sønnen Ole har en del etterslekt. Han hadde bl.a. disse sønnene som begge bodde i Nygårdsgrenda mellom Skollenborg og Fiskum: 1) Tore (f.ca.1815) på plassen Flug i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60609.wc2&variabel=0&postnr=348&fulle=true>Lenke 2) Hans (f.ca.1822) på gården Brenne i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.