Gå til innhold
Arkivverket

[#19753] Johan Nilsen f 1817 / Anne Paulsdatter f 1827 Fet prestegjeld


Gjest Anita M
 Del

Recommended Posts

Er det noen som har opplysninger oppover og rundt Johan Nilsen f 1817 og Anne Paulsdatter f 1827. De fikk barna: Nils Johansen, Anne Marie Johansdatter(min oldemor)og Pauline Johansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant dette på FS, mulig at det kan gi deg noe 9 gå videre med :Johan Nilsen Birth: 09 FEB 1818 Fet, Akershus, NorwayMarriages: Spouse: Anne Kristine Paulsdatter Fraastad Marriage: 1853 Fet, Akershus, Norway---------JOHAN NIELSEN Birth: 09 FEB 1818 Christening: 15 FEB 1818 Fet, Akershus, Norway Father: NIELS JAHNSEN Family Mother: GIERTRUD JOHANSDATTER -----------ANNE KISTINE PAULSEN Christening: 27 FEB 1825 Fet, Akershus, Norway Father: POUL GUDMUNDSEN Family Mother: ANNE PEDERSDRSource Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C428132 1797 - 1859 0123253 Film NONE-------------Der står det og en annen datter : Anne Johanne f. 1854mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant litt mer :POUL GUDMUNDSEN Christening: 08 JUL 1792 Fet, Akershus, Norway Father: GUDMUND POULSEN Mother: BERTHE OLSDRSource Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type C428131 1716 - 1796 0123252 -----------------------POUL GUDMUNDSENMarriages: Spouse: ANNE PEDERSDR Family Marriage: 11 FEB 1819 Fet, Akershus, NorwaySource Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: M428132 1797 - 1859 0123253-----------------Den eneste Anne Pedersdt jeg fant i Akershus var født på Sørum i 1795 av foreldre Peder Paulsen og Berthe Olsdatter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

Ekteparet Johan Nilsen og Anne Kristine Paulsdatter bodde i 1854 på Smedsrud under Holter i Fet, men var flyttet alt året etter. Jf. Jan Erik Horgen: 'Bygdebok for Fet', b. 3, s. 123. Johans foreldre bodde på Guttarsrud (jf. b. 3, s. 38) og Anne Kristines foreldre på Laget under Fråstad (jf. b. 3, s. 216). Du får ta en tur på biblioteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Hei igjenNå er du nok for rask. Denne Anne som jeg tror du har funnet i FT-1900, er døpt Anne Johanne (født 8 okt 1854) , og jeg tror ikke at dette er din oldemor :-(Du er jo på jakt etter Anne Marie.Din oldemor fikk i alle fall 3 barn født i Sande. Hun død før 1900 og jeg tror du må lete etter hennes dødsfall der. Hennes mann var enkemann i 1900. Hun er ikke oppført som død i Fet.Dag H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ja....Syntes det stemte jeg da.... :o(Fant det i 1865 tellingen. Anne Johansdatter 12 år...(eventuelt min oldemor) mor hennes,Anne Paulsdatter og far hennes, Johan Nilsen .... Fet prestegjeld.?Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Hei Jeg har i en mail lovet deg å finne noen andre opplysninger, men prioriterte dette først :-)Din oldemor Anne Marie Johannesdatter tror jeg bestemt er denne: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=sanddobt&variabel=0&postnr=13921&fulle=true&spraak=n>LenkeHun gifter seg her: LenkeHun dør i Sande: LenkeDeres 3 barn blir døpt her: Hjalmar Ansten: LenkeArnfin Olai: LenkeOG din mormor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå FINT! TUSEN TAKK DAG! :o)Tenk at for en uke siden visste jeg ikke engang hva min mormor het til etternavn. Og nå har jeg hele navnet, hennes historie, navn på hennes foreldre, og mine tippolde foreldre.Helt utrolig!!:O)Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.