Gå til innhold
Arkivverket

[#19760] Skifteoppslag Salomon Olsen


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Har fått så mye bra hjelp av dere tidligere at jeg tar sjansen en gang til.Det finnes et skifte etter Salomon Olsen på gården Muledalen i Førde. Protokoll 1 side 174b for tidsrommet 1677-1687.Skulle gjerne vist hvem som er oppført som arvinger og hva skiftet inneholdt.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Salmon Olsen ble det skiftet etter 18. sept. 1683. Enkens navn var Anne Ellefsdatter, barna het Olle, Ellef og Borger. Formuen var på 52 dalere, og Anders og Borger Erdalsdal var formyndere.Men det var også en Salmon Mullen som det ble skiftet etter 7. okt. 1680. Hans enke het Maritte Erichsdatter, formuen var 63 rdr, og barna het Niels, Olluf, Maritte, Bornj og Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og mange takk. Da ser det ut til at det er sistemann jeg er på jakt etter. Så langt jeg har funnet ut er jeg en etterkommer. Ser navnet Bornj. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.