Gå til innhold
Arkivverket

[#19761] Bindal, Nordland - kirkebøker på nettet


Gjest Marianne Hella
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

I et av de andre temaene lå det linker til en base over bygdebøker. Da jeg gikk inn på hjemmesida til bygdeboka for Bindal fant jeg at de hadde lagt ut kirkebøkene på nettet! Her fant jeg masse spennende på kort tid, og tenkte derfor jeg skulle anbefale dette til andre. Adressen er:http://www.bindal.kommune.no/bygdebok/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Torgeir Kvalvaag

Jeg kommer ikke inn på denne sikkert utmerkede siden. Er den fortsatt i live, mon tro? Forsøkte også genress på dis-norge. Men med samme resultat. Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Hei! Jeg ser at linken ikke virker mer, nei... Når jeg går inn på www.bindal.kommune.no og søker på 'bygdebok', får jeg opp litt info der det også tilsynelatende ligger en link til kirkebøkene for Solstad og Vassås, men linken virker ikke. De har nok tatt dette vekk fra nettet.Da jeg brukte dette for lenge siden, hadde jeg litt problemer en dag, og sendte da en mail til en eller annen som hadde ansvar for saken i Bindal kommune. Han var veldig hyggelig og sendte meg sporenstreks disse filene på mail, i Excel! Men dessverre kan jeg ikke nå finne igjen mailen eller filene, ellers kunne jeg sendt dem til deg. Foreslår at du kontakter Bindal kommune og spør om det fortsatt er meningen at dette skal være tilgjengelig ett eller annet sted - for det kan være til god hjelp hvis du har slekt i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei.Ser det søkes etter slekt i Bindal. Hvem søker dere etter? En stor del av min slekt er fra Bindal, kanskje jeg kan hjelpe.Mvh Ørjan Larsen,Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ørjan: hvis du vil være brydd med å gå inn på tema 29150 Lenke finner du noe av det jeg lurer på.Er klar over at det er utgitt gardshistorie for Bindalen. Men Deichman er foreløpig for langt unna. Er det noen som har bøkene hjemme, kanskje? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest eva johansen

Søker etter opplysninger om Peggy Karanda Othelie Torvik? født 1 juli i Bindal 1907. Hun døde i Bergen 25.april 1939. Er det noen av dere som forsker på familier fra Bindal som vet noe om denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ørjan Larsen

Hei Eva.Denne Peggy, er Torvik hennes pikenavn?Vet du hvor i Bindal hun skal ha kommet fra?Bedre for meg å sjekke det om du sier noe mere om henne.Mvh Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest eva johansen

takk for tilbakemelding på innlegget om peggy.fant noe etter god hjelp fra tema 32973 takker også Geir for lenken.Har nå Bindal bygdebok på lån,men det ser ut som hun kan komme fra gårdsnr.71 Forvik.så langt gikk ikke bygdebøkene jeg har.SÅhvis det er noen som vet noe mer er jeg takknemlig for all info jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.