Gå til innhold
Arkivverket

[#19762] Møglestue (Lillesand) og Mølbach (Langesund))


Gjest A. Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest A. Rønning

Skipsfører, gårdbruker/selveier på Ødegården i Bamble, Nils Theodor Møglestue, f ca 1815 i Lillesand. Gift 20.08.1844 med Sofie Fredrike Mølbak f ca 1821 i Langesund.Foreldre/aner til disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!På FS finner jeg Sophie Frederiche Andersen døpt 22.12.1822 i Langesund av foreldre Andreas Chystie Molbach og Cathrine Elisabeth Monkero.Batch no: C421211 og source call no: 0126894Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Rønning

Takk Odd!Andreas Chrystie Mølbach er vel han som er døpt 17. jan 1778 i Kristiansand, med foreldre Anders Sørensen Mølbach og Majorie Chrystie. Majorie synes det å være mulig å følge til Skotland, men hvem var foreldre til Anders Sørensen Mølbach?Og fortsatt lurer jeg på Nils Theodor Møglestue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Nils Theodor var sønn til Nils Andersen Møglestue, f. 1758 i Lillesand og Thrine Christophersdatter Grimenes, f. 1771 i Vestre Moland.De giftet seg 1795 i Vestre Moland. Jeg har registrert 7 barn, og Nils Theodor var født i 1816.Thrines foreldre var Christopher Larsen Grimenes f. 1729 og d. 1802 i Vestre Moland, og Anne Jensdatter Aabel, f. i Birkenes 1739 og d. 1789 i Vestre Moland.Nils Andersen Møglestues foreldre var Anders Nilsen Møglestue f. 1732 og d. 1795 i Vestre Moland, g. 1754 i Hommedal m. Catharina Maria Christensdatter Kjøbmand, f. 1736 i Grimstad.Jeg har flere slektledd bakover på disse, men det blir for mye å ta med her.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.