Gå til innhold
Arkivverket

[#19773] Gurina fra Stadsbygden,Fevåg?


Gjest Wenche Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Myhr

Er det noen velvillige sjeler som kan hjelpe meg med å finne opplysninger om en dame ved navn Gurina(e)Jakobsdtr.f.ca.1819 i Rissa.Giftet seg 30.9.1841 med Israel Jakobsen f.1816 tror de bosatte seg i Fevåg.7 barn fikk de.Foreldrene til Gurina heter Jakob Olsen og Karen Olsdtr.tror jeg.De giftet seg 31.7.1810.Er dette virkelig hennes foreldre og hadde de flere barn?Hvor kom de fra?Søker alt om Gurinas forfedre og søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Hei WencheGå til denne linken:LenkeSkriv inn Jakob Olsen og Karen Olsdatter i rubrikkene for Father og Mother. Ingenting annet. Klikk på Search. I bilddet som kommer opp blar du ned over til du koommer til Vital Records Index - Norway. Der finner du de barna som er registrert hos mormonerne på Jacob og Karen, Gurina er blant dem.-Olaf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei, jeg vet ikke så mye om Gurina og hennes opphav, men hun ble som du nevner gift med Israel Jakobsen Fevåg (01.04.1816-06.10.1876), i Ørland kirke 30.09.1841.Gurina var ifølge FS f. 02.10.1819 og hun døde i Fevåg 29.11.1902.Jeg vet ikke noe om hennes foreldre, har ikke tilgang til kirkebøker for Rissa, men det bør jo være greit å sjekke.Jeg er i slekt med Israel, har endel aner på ham. Israel og Gurina fikk 7 barn, har flere grener der helt frem til idag.Kan jeg spørre hvor du kommer inn ?, du er kanskje etterkommer av Kasper og Lovise ?mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Myhr

Hei Leif! Takker en masse for opplysningene.Og ja,du gjettet riktig,Lovise og Kasper er mine besteforeldre.Er du kanskje en firmenning av meg da kanskje,eller noe sånt?Hadde vært topp om du kunne sende meg det du hadde av ting ang.Israel,både fram til i dag og evnt.hans forfedre.Send meg en priv.mail :wenche.myhr@c2i.net M.V.H.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.