Gå til innhold
Arkivverket

[#19774] Jakob Olsen fra Bredvig på Fjellværøy.


Gjest Wenche Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Myhr

Søker opplysninger om et par som heter Jakob Olsen f.ca.1823 på gården Bredvig Fjellværøy,gift med Martha B.Olsdtr.f.ca.1818 hun hadde en sønn fra før.som var f.1850.i FT1875 bodde de på en plass Oversørbotten.Sammen hadde de 4 barn som jeg kjenner til.Er det noen som vet hvor de kom fra og hvem deres forfedre og evnt.søsken var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Myhr

Hei. Tusen takk for tipset.Han var jo veldig gammel da han fikk barn da?!Nå håper jeg det er noen som har noen fler tips på lur. M.V.H.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Det må være noe galt med alderen til Jacob enten i 1865 tellingen eller i 1875 - i 1865 er han 42 år (født ca 1823) og i 1875 tellingen er han født i 1806 (69 år), men det ser ut til å være samme Jacob. Her i 1865 tellingen LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Myhr

Hei! Ja jeg har fått med meg at her er noe rart.Men er nok kanskje mest forundret over hans kone som her er 47 år (i 1865)for hun fikk jo en sønn, Olaus i 1867?!Det var kanskje ikke så unormalt å få barn i en alder av nesten 50 år? M.V.H.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Hei Wenche! Jeg tror jeg har de samme personene på min sønns slektstre...Røvik-sida? Har jobbet litt med det. Stoppet der for meg da. Men et lite tips kan være å legge inn spørsmål på etterlysningslista til DIS Sør-Trøndelag. Der har du både Trønderlekt og Fosenslekt. Det virker som Krister Olsen har mye informasjon. Han jobber visst med bygdebok for Ansnes-området, og det virker som han har oversikt over mangt fra Fjellværøya. Lykke til! Med vennlig hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Myhr

Hei Eva! Takk for tipset.Jeg prøvde faktisk dette spørsmål for ca. halvanna år sia på sidene til Fosenslekt.Men man føler seg nesten alene som slektning til disse to.Men jeg skal gjøre et forsøk på trøndersidene.Hvor langt er du kommet på resten av Røvik sida da?Har du noen aner til Johan Bernt Olsen Skjærbusdal 1828-1867 og Marta Johnsdtr.ca.1829? Håper ellers du har det bra. Wenche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Hei Wenche! Håper du får respons på DIS. Jeg har funnet en del opplysninger rundt Johan Bernt og Martha, men ikke funnet anene deres. En tur i Statsarkivet ville hjulpet oss videre vil jeg tro. Jeg har vært der og lett etter andre ting, men det var jammen tidkrevende! Finner jeg ut noe, skal jeg selvsagt tipse deg. Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Wikstrøm

Hei dere! Ser at dere søker etter folk på Hitra. Jeg søker også etter mine forfedre på Hitra. Min farfar: Julius Wikstrøm var født på Hitra. Kan noen hjelpe meg med opplysninger om han.Vennlig hilsen Stig Wikstrøm Husbyberga 16 7500 Stjørdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.