Gå til innhold
Arkivverket

[#19779] Hans Christian Johannes. f.1852 i Drammen


Gjest Aini Gude Småge
 Del

Recommended Posts

Gjest Aini Gude Småge

Min Tippoldefar Hans Christian Johannes. f.1852 i Drammen giftet seg med Gustava Gustavsd. og fikk 3 barn med henne,men det sies han etterlot seg flere barn fra et tidligere 'ekteskap' er det noen som kan hjelpe meg å løse dette mysteriet, eller gi meg noen rettningslinjer om hvordan jeg kan gå frem. er ganske fersk i dette gamet. Navn som Olga og Sofie er blitt nevnt, men jeg vet ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Gude Småge

Tusen takk for de lenkene Jon , men heller her finnes det ingen olga eller Sofie, men man ser at det er 20 års aldersforskjell på Hans Kristian og Gustava så sannsynligheten er stor for at det kan stemme.Vet du hvor jeg skal gå videre fra her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AiniGustava er neppe mor til de eldste barna. Så Hans Krisitian har nok vært gift tidligere. Jeg foreslår at du sjekker kirkebøker for Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei! Jeg er litt usikker på om du faktisk vil finne dåp for barna i kirkeboka for Lier (eller Bragernes, for den saks skyld). Myre ligger på Åssiden og i en periode fra rundt 1890 til forbi 1900 (muligens til bortimot 1910) ble Åssiden håndtert som Bragernes Landdistrikt med egne kirkebokinnføringer. Ihvertfall når det gjelder fødsel og dåp. Hvor disse bøkene befinner seg i øyeblikket, vet jeg ikke. De er definitivt ikke filmet.Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

...men ikke Bragernes Landdistrikt. Faktisk. Det vet jeg av erfaring, forsøkte nemlig i det lange og det brede å finne fødsel og dåp for min bestefar og hans ørten søsken (f. 1890-1910). Uten å lykkes. Dette materialet var inntil for få år siden ikke blitt oversendt Riksarkivet - vet ikke hvor det nå ligger i løypa. Filmet er det ihvertfall ikke blitt.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.