Gå til innhold
Arkivverket

[#19781] Arnt Monssen Frøiseth f.1885 i Bodø


Gjest Odd Villy Ovesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Villy Ovesen

Ved FT1900 var Arnt Monssen Frøiseth tjenestegutt ved gamlehjemmet i Sørøysund kommune i Finnmark, lenke: Lenke Der er det oppgitt at han er født i Bodø. Jeg antar at hans far er Mons Monssen Frøiseth, født på Lindås i 1857, men hvem er hans mor?? Har gått gjennom klokkerbøker for Bodø bysokn uten å finne dåpen. Kanskje han er døpt i Bodø landsokn (Bodin), men der har jeg ikke tilgjengelige kirkebøker. Hvis noen hadde kunnet stadfestet hvem hans foreldre var, så hadde det vært kjempeflott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Odd Villy Ovesen.Er dette den rette Mons Monsen i Lindås i 1865?LenkeHan kan vel ha giftet seg i Lindås eller Bergen hvis du ikke finner ham i Bodø og omegn?Og så må jeg bare spørre om du vokste opp i Vannareid i Troms? I så fall har jeg vært læreren din - - - - Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg fant Mons Monsen Frøiseth med familie i FT 1900 i Sørøysund:LenkeDet ser jo ikke ut til at Arnt kan være sønn her, medmindre Mons har vært gift tidligere eller har fått Arnt utenfor ekteskap. Er Agnethe Olsdatter datter av Fredrikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Til LailaJa, jeg har så absolutt vokst opp på Vannareid, jeg holdt nesten på å falle av stolen da jeg leste innlegget ditt. Du må sende meg noen ord om hvordan det står til osv. på ovo@tiscali.noHva angår Arnt, så tror jeg han må være fra et tidligere forhold. Agnethe Olsdatter er født i november 1885 (altså omtrent samtidig med Arnt hvis FT1900 har riktig fødselsår på ham), og er Fredrikkes datter fra et tidligere forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.