Gå til innhold
Arkivverket

[#19792] Hvor ble det av Ida Kristine Korneliusen i ft. 1900.


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei.Trenger hjelp til og finne Ida Kristine Korneliusen født i 1876 i Sverige i ft. for 1900. Hun ble gift med Hans Peter Korneliusen den 31 Okt. 1896 i Moss. De var ikke medlem av noen kirke samfunn. Den 14 Okt. 1900 dør hennes mann. Hennes pikenavn var Aronsdatter. Ble folketellingen i 1900 holt etter 14 Okt. 1900? Har prøvd alle stavemåter av Korneliusen men nei ikke et spor av Ida så jeg trenger hjelp.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Jorunn-Tellingen ble holdt kl. 24 natt til mandag 3. des. 1900. Jeg finner en ung enke her, kanskje hun tok ibruk sitt pikenavn etter mannens død:LenkeMvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei og takk til dere alle.Ja dette blir vansklig men jeg får prøve og finne fødselen til Kornelius Hansen født 17 Juli 1900. Trolig er han født utenfor statskirken så han blir vansklig og finne men viss det er Hans Peter Korneliusen som er faren bør barne ha navnet Kornelius Korneliusen.Igjen mange takk for hjelpen.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid T. S.Stordalen Henriksen

Eller Kornelius Hansen.Mener du et annet kirkesamfunn når du nevner utenfor statskirken? Eller at de ikke tilhører noen kirkesamfunn?Hvis de er disentere så er det en mulighet at det kirkesamfunn har egen kirkebok.Det var en del som brøt med statskirken på 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Solfrid.Jeg mener de ikke tilhørte noe kirkesamfunn. Jeg har prøvd og finne dem på microfilmer men jeg har sålangt ikke funnet fødte utenfor statskirken lengere en til 1894 for Moss men jeg får leite vidre.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.