Gå til innhold
Arkivverket

[#19797] Christiania-Hull-Liverpool?-New York oktober 1887. Hvor blev han av?


Gjest Terje Oprann
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Oprann

Min bestefars bror Halvor Olavson Uprand f.24/3-1869 fra Mo sogn i Vinje/Telemark, reiste den 23/9-1887 med 'Angelo' fra Christiania til Hull for videre befordring til USA. Han hadde forhandsbetalt billett (Ppd).Destinasjonen var Houston Minnesota hvor han hadde familie. I skipslisten på 'Angelo' kallte han seg Uprand,men Opran-Oprand oa.er også brukt. Jeg finner han ikke senere.Jeg vet hvilke emigrantskip som gikk fra Liverpool til USA i okt.-87, men passasjerlister er det verre med. En vet jo heller ikke hva de plutselig hette når de kom til USA.Er det noen som har ideer til spor jeg kan følge, så ville jeg sette stor pris på det.Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Terje Oprann

Jeg har med stor interesse fulgt med i arbeidet med å finne Thomas Thorkildsen i tema 24548, og fikk lyst til å ta opp igjen denne etterlysningen. Det virker som om det for noen ikke finnes hindringer her på nettet, mens det for andre ikke nytter å komme videre når en har satt seg fast. Halvor skulle som nevnt til Houston Minnesota, men om han kom fram dit vites ikke. Som ankomsthavn i USA har jeg satt New York, men det er jeg ikke sikker på. Er det noen som har lyst til å prøve seg på denne, ville jeg bli glad.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei Terje,har du vært i kontakt med Traci Munsey?Hun søker etter Upprand farm in Mo, Telemark her: [url="http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=message&r=an&p=localities.scan-balt.norway.counties.telemark&m=515>LenkeHun er oldebarnet til Torger Augustine Opran, f. 1881 i Skien, og tror at han er samme person som 'Tarjei', bror til den Halvor du søker.Her er hennes adresse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Oprann

Hei Jan Peter. Jo jeg har vert i kontakt med Traci. Halvor er bror til hennes oldefar, det stemmer. Men hun aner ikke noe om Halvor. Det er et mysterium hvor han er blitt av. Jeg er forresten oppkalt etter hennes oldefar som blev døpt Tarjei.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Oprann

En liten korreksjon. for Halvors vedkommende er det snakk om Houston township, Houston county, Minnesota. Han hadde 3 onkler der, men er ikke å finne i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traci Munsey

Terje,Please contact me!I have more information on our family that settled in Houston County, Minnesota.I lost contact with you, and I would really like to talk again.My email address is: rtj99@houston.rr.comTraci Munsey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.