Gå til innhold
Arkivverket

[#19798] Vigsel i Ås, Akershus 3. januar 1800


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Viser til tema 19571.Kan noen være behjelpelig med å slå opp en vigsel i Ås, Akershus 3.1.1800. Paret er Ole Halvorsen og Gunild Maria Nilsdtr. De befinner seg i Drøbak i 1801: LenkeVi undres om denne Ole Halvorsen kan være identisk med Ole fra Dørum, Vang, Hedmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Heidi !Jeg kan sjekke vielsen i Ås for deg til mandag på Statsarkivet, om ikke noen andre har sjekket det før meg.Marie Stephensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Hei Heidi!Jeg var innom disse to personene for mange år siden i et 'blindspor' for meg. Jeg har i mine papirer at denne Ole Halvorsen var født i 1775, døpt i august samme år i Drøbak, Aas. Jeg har ikke notatet om i hvilken kirkebok eller på hvilke microkort jeg fant dette, ei heller dato i august. Gunild Maria Nielsdtr. var etter mine notater født i 1773, men det er også alt jeg har om henne. Lykke til videre.Med vennlig hilsen Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Selvfølgelig har jeg også navn på foreldrene, faren var Halvor Mogensen og moren var Kisti Erichsdtr. Ved FT 1801 for Aas finner du dem under Drøbak 156 (kan dessverre ikke det med å legge inn lenke).Fant også notater hvor det sto at opplysningene om Ole Halvorsens dåp var funnet i Ås Mini I 1 1747-1778, s. 403, nr.67. Muligens var de da bosatt på Froen, men ikke stol på det. Dette er nok det jeg kan bidra med.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.