Gå til innhold
Arkivverket

[#19799] Leter etter Jon Mortensen Lokheim i Amerika


Gjest Jan Peder Østlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peder Østlie

Jon Mortensen Lokheim ble født i Trysil 22 april 1866. På 1880-tallet har han opphold på Løten før han flytter til Stange på 1890 tallet. Her får han sønnen Bjarne Jonsen utenfor ekteskap før han gifter seg med Eline Evensdatter og får 5 barn. Reiser alene til Amerika 9/12-1904. Det står at Sør-Dakota er reisemålet. Kaller seg da Jon Mortensen Spangberg. Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor han ble av i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peder Østlie

Det er riktig lenke til folketelling 1900, Tore. Jeg har sjekket kirkebøkene for Stange og det er ikke tvil om at dette er riktig person. Kona heter Eline Marie, så der ligger vel forklaringen på det avviket. Takk for lenken til Ellis Island, kan vel da trolig regne med at John Mortensen er navnet han brukte i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peder Østlie

Ser ikke slik ut ettersom jeg har funnet barna konfirmert i Stange. Den yngste var ennå ikke født da han reiste fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.