Gå til innhold
Arkivverket

[#19807] Aslaug Nilsdotter, fødd i Bø, Telemark 1843, utvandra 1872? - huslyden hennar?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg har fått opplyst at:Aslaug Nilsdotter, fødd i Bø i Telemark 26.8.1843, var dotter av ein husmann Nils Tollefson og kona Anna Johnsdotter. Eg trur dei budde på Årmodt i Bø!?Aslaug hadde ein son:Halvor (eller Thomas??), fødd, rimelegvis i Bø, kring juni 1867. Farsnamnet er ukjent.Aslaug utvandra med son sin kring 1872(?), og i 1873 gifte Aslaug seg i Swift Co., MN med ein Ole Anton Christopherson. Etter den tid skreiv son hennar seg for Halvor Christopherson!Eg er på leiting etter meir nøyaktige opplysningar om sonen Halvor (Thomas?) og utvandringi deira til Amerika.Samstundes skriv eg på vegne av ein etterkomar etter Aslaug som er nysgjerrig på ætti til Aslaug Nilsdotter i Bø. Om nokon kan hjelpa, so kan eg formidla e-post adressa hennar.På førehand, hjarteleg takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane - loya@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Nei, diverre har eg ikkja hatt høve til å røkja etter kva bygdebøkene for Bø har å fortelja om denne huslyden. Kanskje alle svari finst der?Nok ein gong, hjarteleg takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Lars. Her tror jeg du finner utvandringen.Og om dette er rett , het sønnen Halvor Halvorsen Lenke Kanskje det er Aslaugs søster Signe som reiser med dem? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kan det være henne vi finner som tjenestejente her i 1865.I så fall heter sønnen på gården Halvor Torbjørnsen. Lenke Kanskje det er han som er barnefaren? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Curt Paulson

Christening: 12 Nov 1843 Place: Bo, Telemark, Norway Father: Niels TOLLEVSEN Mother: Anne JOHNSDR I am going to see my son in Arizona tomorrow, but when I get back I can help more. I have parish records for Boe, thats where my great grand parents came from in 1869. I can search more for you if you can understand my Norwegian! You can click on this web-addresses and see what I found, write back tonight and maybe I can help you more.Curt Paulson ---------passenger lists----------------------- [url="http://www.slekt.org/passlist/passenger_lists.html>http://www.slekt.org/passlist/passenger_lists.html http://www.slekt.org/utvandring/utvandring.html------------------Swift county census 1880 Aslaug and family-----------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Thank you very much, Rune and Curt, for interesting information about Aslaug and her family!I am basically interested in finding an exact birthdate for Halvor Halvorson, Aslaug's son, as well as the name of Halvor's father. However, there is a descendant in Nevada who wishes to learn more about the whole family, so your assistance, Curt, is very much appreciated!Thanks again for your help!Kindly regards,Lars E. Oyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Curt Paulson

Lars,I'm stll working on your family and coincidently Jan Iverson wrote to me about this same family, she is in Calif. and would like to know who wrote to you that lived in Nevada. Well here is her last message to me and hopefully I'll have more information for you by next thursday. Seems as though my parish records have been mis-placed and I haven't found them. I'll go to the library after my nephew leaves this weekend and search everywhere. If I can't find them I will order a new film on wednesday night. I have parts of the records at home but not all, I realized I too need birth records for some family members as well. You could write directly to her if you wish, and your english is superb!! I wish I knew that much Norwegian!Have a great day, oh spring is coming here very soon!Curt-----------------------------------------Jan's Message----------------------- Curt,Is it possible you could provide me the email address of the person in Nevada who is trying to find out about the ancestry of Halvor Halvorson (the son of Aslaug Nilsdatter)?What is interesting is that the 1880 Minnesota Census shown Nils Tollevsen farming at age 60 with his son Halvor Tollevsen at age 23 (which would put their ages about right). This could be the persons in question.Jan Iverson from California jiverson33@comcast.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.