Gå til innhold
Arkivverket

[#19821] Kirkebøker for Hjelmeland, Rogaland


Gjest Ingunn Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Dahl

Er det noen som har mulighet til å undersøke fødselen og evt. foreldre til Brita Knudsdatter i Hjelmeland. Jeg har forsøkt selv, men uten resultat. Hun er trolig født 1771. Hun er gift 2/10 1791 med Peder Knutson Haug, Hjelmeland. Der står det Bertha Knudsd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Dette er ikke fra kirkebøker, men fra Family Search - og må derfor sjekkes:Brita Knudsdtr. født 1771 i Hjelmeland er datter av Knut Knutsen og Kari Eriksdtr. som giftet seg i Hjelmeland 24.6.1760.I tillegg til Brita hadde de følgende barn født i Hjelmeland:Peder 1761Erik 1763-1768Jacob 1763Torsten 1765Ingeborg 1769Knut 1780Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Dahl

Takk for det. Jeg har vært der. Men opplysningene stemmer ikke helt. Både der og i bygdeboken for Hjelmeland står det at hun og hennes mann, Peder Knudsen har de samme foreldrene. Så der står jeg fast..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Dahl

Knut Knutsen og Kari Eriksdtr har en datter Brita Knutsdatter og en svigerdatter som også heter Brita Knutsdatter. Begge er iflg. bygdeboken og Family search født 1771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.