Gå til innhold
Arkivverket

[#19827] Samuel Johan (Sivertsen) Strand, f. Kristiania 18.9.178. Til USA 1909.


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Håper på litt hjelp meg når det gjelder nevnte Samuel Johan Strand og hans gjøren og laden i USA. Han emigrerte ugift fra Kristiania i 1909 med Colorado som reisemål. Er han å finne i folketellingene for f.eks, 1910 og 1920?Jeg har også myst på Ellis Island og funnet ham i 1909 (alderen halter litt, men OK). Dessuten finnes en Samuel Strand i 1924. Alderen er ikke riktig hvis det er den samme Samuel, men man kan jo aldri være sikker.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Kjell -Jeg har lett etter ham i 1920 og 1930 Census, men uten å klare å finne ham. Har da også forsøkt med Sam* Siverts*. Den Samuel som ankommer Ellis i 1924 er vel uaktuell, siden han ble naturalisert i Iowa i 1903, ifølge manifestet.I 1910 finnes en 'kandidat' i 27. WD, Chicago, Cook, Illinois.Samuel Srand, 31, 'Roomer', ugift, født i Norge, imm. 1909, ikke nat., 'General helper - Puplishing Co.'Han bor hos en norskfødt familie Falkenberg. En Christian Oakland (60) fra Norge leier også værelse hos denne familien.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hjertelig! Jeg satser på ham i Chicago i 1910 - de generelle opplysningene + jobben i et forlag passer helt med det han arbeidet med i Kristiania i 1900. Så langt jeg kjenner Samuels opphav klarer jeg ikke å 'klistre' ham til fa. Falkenberg i Chicago.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.