Gå til innhold
Arkivverket

[#19828] Gusta Amalie Evensen,f.1871 Brunlanæs


Gjest Tom Tollefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Tollefsen

Er på leting etter forfedre til Gusta Amalie Evensen f.1871 på Brunlanæs.Hun var gift med Niels Oluf Evensen f.1867 på Nanset,bodde her i 1900. Har lånt bygdebok for Brunlanæs men kan ikke finne henne!Er det noen som har tips å komme med?Hilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Gjorde et søk på måfå på FamiliySearch ut fra opplysningene om fornavn og fødselsår. Siden søkemotoren krever etternavn, og Evensen vel ikke er hennes pikenavn, prøvde jeg med noen av de vanligste – Nilsdatter, Olsdatter osv. På både IGI og Vital fikk jeg dette treffet: Gusta Amalie Hansdatter, født 16.09.1871, døpt 06.01.1872 i Brunlanes (Tanum), foreldre Hans Hansen og Anne Tonette Larsdatter. Jeg finner ikke umiddelbart foreldrene i FT 1865 (jeg finner 3 Anne Tonette’r i Brunlanes, men de er ikke Larsdøtre), men du kan jo vurdere om dette er noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvis du legger inn batch-nummeret trenger du ikke etternavn. Batch-nummeret er unikt for hver kirkebok. Batch-nummertet kan du finne ved å søke på et vanlig navn døpt i samme periode (f. eks Ole Hansen f. 1871 +/- 5 år). Ved søk direkte i IGI eller VRI kan du også definere det geografiske området nærmere.Batch No. C423585 er døpte i Brunlanes 1867-1875 i IGI. Søk på fornavn lik Gusta gir 5 treff, ett med mellomnavn Amalie (+ 3 med Marie og 1 med Alvilde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Tollefsen

Takk for svar,da fant jeg dem i bygdeboka. Visste ikke at man kunne søke slik med batch nr.men det var smart måte å søke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.