Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tom Tollefsen

[#19828] Gusta Amalie Evensen,f.1871 Brunlanæs

Recommended Posts

Guest Tom Tollefsen

Er på leting etter forfedre til Gusta Amalie Evensen f.1871 på Brunlanæs.Hun var gift med Niels Oluf Evensen f.1867 på Nanset,bodde her i 1900. Har lånt bygdebok for Brunlanæs men kan ikke finne henne!Er det noen som har tips å komme med?Hilsen Tom

Guest Ketil Harbek

Gjorde et søk på måfå på FamiliySearch ut fra opplysningene om fornavn og fødselsår. Siden søkemotoren krever etternavn, og Evensen vel ikke er hennes pikenavn, prøvde jeg med noen av de vanligste – Nilsdatter, Olsdatter osv. På både IGI og Vital fikk jeg dette treffet: Gusta Amalie Hansdatter, født 16.09.1871, døpt 06.01.1872 i Brunlanes (Tanum), foreldre Hans Hansen og Anne Tonette Larsdatter. Jeg finner ikke umiddelbart foreldrene i FT 1865 (jeg finner 3 Anne Tonette’r i Brunlanes, men de er ikke Larsdøtre), men du kan jo vurdere om dette er noe å satse på.

Guest Ketil Firing Hanssen

Hvis du legger inn batch-nummeret trenger du ikke etternavn. Batch-nummeret er unikt for hver kirkebok. Batch-nummertet kan du finne ved å søke på et vanlig navn døpt i samme periode (f. eks Ole Hansen f. 1871 +/- 5 år). Ved søk direkte i IGI eller VRI kan du også definere det geografiske området nærmere.Batch No. C423585 er døpte i Brunlanes 1867-1875 i IGI. Søk på fornavn lik Gusta gir 5 treff, ett med mellomnavn Amalie (+ 3 med Marie og 1 med Alvilde).

Guest Tom Tollefsen

Takk for svar,da fant jeg dem i bygdeboka. Visste ikke at man kunne søke slik med batch nr.men det var smart måte å søke på.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.