Gå til innhold
Arkivverket

[#19831] Tøllev Berboe og Jonetta Klet , Tronheim 1801, hvem var de, og hvor kom de fra?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 finner man familien her. Lenke De har sønnene Andreas 8 år og Sivert 2 år.Tøllev selv er 51, men kona står oppført som 8år vilket åpenbart må være feil.Har noen kjennskap til disse? Hvor ble de født/gift og hvor/når fødes barna deres? Håper noen har anledning til å hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for hjelpen Berit.Da er det å håpe på at noen med tilgang til eventuelle bygdebøker el.l. over området kan hjelpe med problemet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei. Tøllev Iversen Berboe og Jonetta Jensdatter Klet giftet seg på gården Berboe i Orkdal 14 juni 1781. Hans foreldre var Iver Arntsen og Marit Ingebrigtsdatter. Du finner flere opplysninger om denne familien i Orkdalboka. Har registrert 6 barn av Tøllev og Jonetta. Jens f. 1784. Andreas f 1790. Anne f. 1795. Ingeborg anna f.1798. Sivert f. 1799. og Johanna Gurine f. 1804. Har lenge søkt etter anene til Jonetta Jensdatter Klet,uten resultat. Da hun giftet seg med Tøllev Iversen Berboe står hun innført i kirkeboka med navnet Jonetta Jensdatter Kipper og at hun var fra Trondheim. Hilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen.Det falt en ny brikke på plass i slektspuslespillet.Jeg er svært takknemlig for hjelpen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Hei, RuneHvilken forbindelse har du til Tølløv og Jonetta ? Har du etterkommere etter noen av barna ? Er ikke selv direkte i slekt med disse, men har forsket en del på Berbu-slekt og er derfor interessert i disse folka og deres etterkommere.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Inger. Jeg er ikke selv i slekt med dem, men min kones kusine er etterkommer av Tøllev og Jonetta, og det er henne jeg prøver å hjelpe.Hun er født i Talvik i Finnmark.Slektsskapet går gjennom Andreas Bredal Tollefsen Berbo.Han ble gift 20.10.1822 i Talvik med Ingeborg Ane Olsdatter f. 26.09.1790 på Woldstrand i Talvik.De fikk sønne Johan Andreassen Bredal Barbo f.10.04.1824 i Talvik.Han giftet seg ca.1846 med Kari Olsdatter f.1825 på Veltstuen i Tynset, Hedmark.De fikk 10 barn, og blant dem mormoren til hun jeg hjelper.Dersom du har opplysninger om forfedrene til Tøllev og Jonetta er jeg interessert i det. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Beklager, Rune, at du ikke har fått svar tidligere. Jeg hadde rett og slett glemt det, men kom over det idag.Foreldrene til Tollef Iversen:Iver Arntsen Berbu og Marit Ingebrigtsdt. Oppøyen (har ikke når de er født)Foreldrene til Iver Arntsen:Arnt Arntsen, f. ca. 1690, d. 1761, gift med enka etter Fredrik Ingebrigtsen Berbu, f. ca. 1670, d. 1718, Gurru Andersdt./Olsdt., f. ca. 1682, d. 1761 (Fredrik og Gurru hadde også barn)Barn:1) Fredrik Arntsen, f. 17??, d. 1775, g.m. brynhild Ingebrigtsdt. Oppøyen, f. 1736. Barn. Arnt, 1756, Ingebrigt, 1759, Guri, 1765, d. 27.10.1837, Marit, 17752) Iver Arntsen, f. 17??, g.m. Marit Ingebrigtsdt. Oppøyen (søster til Brynhild) Barn: Tollef, f. 1749 og Gurru, f. 1761, g.m. Anders Jonsen MoeBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.