Gå til innhold
Arkivverket

[#19836] Tingvoll - gården hvor Anders Kamsvaag (åg) f. 1896 gift med Sofie Emilie drev


Gjest Jan Helge Røskar
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Helge Røskar

Jeg har nå lett igjennom 'hele' digitalarkivet og bygdebøkene for Tingvoll og Strømsneset for å finne informasjon om gården til min oldefar Anders Kamsvaag (eller Kamsvåg) født 1896. Faren til Anne Kamsvåg gift Anne Lyngsmo.Gården ligger et stykke fra Tingvoll i retning Kristiansund, ca 1 mil. Den lå på begge sider av riksveien som går der nå, med Løvik på øversiden som er kun en eneolig nå og selve gårdsbruket Fredheim på nersida av veien.Gården finnes ikke lenger, kun huset på oversiden Løvik, uttales Le`vikja. Vet ikke når gården le revet, men jeg vet at min farmor vokste opp der, Anne Kamsvåg (gift Lyngsmo) født: 1927.Håper noen kan hjelpe meg med dette, evt. hvor jeg kan finne informasjon om gården og de som har drevet den oppover i tiden.Er temmelig fersk på slektsforskningen så det er helt sikkert en enkel sak dette som je har oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.