Gå til innhold
Arkivverket

[#19853] Stod i Trønderlag


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Jeg søker opplysninger om Elias Tomasen som i FT 1875 Flakstad oppgis å være født i 1822 i Stod Prgj. Egges sogn. I FT 1865 opptrer samme Elias Tommasen under Tind, Flakstad men nå kun sammen med sønnen Tommas Eliasen. I denne FT så oppgis Indherred som fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Elias Thomassen Selli ble født 12.01.1822, døpt 24.02.1822. Foreldrene er gardmannsfolk Thomas Olsen Selli og Anne Pedersdatter Østbye, gift 30.10.1813. Du finner foreldrene under henholdsvis Selli og Østbye i 1801. Kirkebøkene for Stod fram til 1815 ligger på Digitalpensjonatet, men spør dersom du ønsker flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Vil du si at det er belegg for å hevde at Peder Atlesen og Randi Pedersdtr. som finnes på Østbye i 1801 er foreldre til Anne Pedersdtr. Østbye f. ca 1787?Og samtidig at Ole Andersen og Marit Thomasdtr. på Sellie er foreldre til Thomas Olsen f. 21 mar 1783?I såfall er jeg vel snart kommet så langt tilbake det er mulig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Det er helt sikkert at det er de rette foreldrene til Anne og Thomas du har funnet. Hvis jeg får e-mail adressen din, skal du få litt slekt tilbake til 1500-tallet. Min e-mail adresse er sisselbs@online.no.Ole Andersen og Marit Thomasdatter er ikke gift i Stod, og døper ikke noen av barna der. Men de konfirmerer og begraver barna der, så de er sannsynligvis bosatt der hele tiden. Giftermål og dåp vil du antageligvis finne i Sparbu kirkebok. Jeg vil anta - men kan ikke dokumentere det foreløpig - at det er Marit som er fra Stod, og at hun er født på Kivoldaunet.Randi er verken født eller konfirmert i Stod, så hun er sannsynligvis også fra Sparbu. Peder har imidlertid aner langt tilbake i Stod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.