Gå til innhold
Arkivverket

[#19854] Etterkommere til Knut Danielson Tveitarås f. 1844, Samnanger, d. 1911 Kvam


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Knut var min oldemors bror og jeg leter etter etterkommere. Han ble gift med Anna Johannesdtr Eikedal, f. 1841. De slo seg ned i Kvam, Hardanger.De hadde ihvertfall en sønn Lars Johan Knutson f. 1870, han ble gift med Brita Nilsdtr og i FT 1900 har de tre barn : LenkeAnna Severine f. 1890 Knut Edvard f. 1896 Severine Matilde f. 1899Knut drukna på sjøen.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Prøver å lufte dette temaet igjen ettersom jeg fremdeles ikke har funnet ut hvor det ble av denne familien eller om de har etterkommere i dag. Husmannsplassen de bodde på het Kleiven, det er jo mulig at han har forandret navnet sitt til det.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Der er personar med namnet Kleiven på to adresser i Norheimsund, finn eg i telefonkatalogen/skattelistene. Ingen som heiter Tveiterås/Tveitarås der.Eg kan ikkje hugsa namnet Kleiven frå dei åra (1966-69) då eg budde i Øystese i Kvam. Det såg ut som om Kleiven var ved Steine, så då er det vel i Steinsdalen ved Norheimsund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha Marie, jeg skal kikke i telefonkatalogen. Det er jo mulighet for at de er etterkommere etter min mormors onkel.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit steffensen

Hei Kjellaug Det finnes en Kleiven gård i Kvam, nærmere bestemt på Kvamskogen. Når du kjører fra Bergen kommer du først til Eikedalen og så gjennom Teigabergtunnelen og ca 200 m derfra på venstre side ligger Kleiven gård. Min mann hentet melk på gården der i sin barndom. De bodde ofte i en firmahytte like ved om sommeren. HAn har bare gode minner derfra. Vi ser at gården er bebodd når vi kjører forbi på vei til Kvamskogen. Håper det er rette sted. Mvh Marit. PS! Jeg er online igjen etteer lang tid ute av drift. Skriver til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.