Gå til innhold
Arkivverket

[#19857] morfar på grensevakt?


Gjest ellen lund
 Del

Recommended Posts

Gjest ellen lund

Hei! Søker foreldre og slekt til min mormor og morfar:Regine Marie Kristiansen f. 1873 Horten d. 1927 VigelandKarl Emil Knudsen f. 1871 Flekkefjord d. 1957 Vigeland I familien ble det sagt at morfar deltok som grensevakt i 1905. Er det noen som har informasjon om dette eller en mannskapsliste fra 1905? Han arbeidet på Hunsfoss papirfabrikk på Vigeland. Er det noen som har informasjon om fabrikken og/eller om morfar som er relevant som bakgrunnsstoff i boken jeg har tenkt å lage for barnebarna? Vennlig hilsen Ellen Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kikket på FT 1875 for Flekkefjord og der var det en Carl Emil f. 1871, man han het Gundersen til etternavn. Ingen andre som passet selv om jeg tok et par år i tillegg.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lurer på om det er denne Carl Emil jeg fant allikevel for hans farfar het Knud.Kan han ha skiftet navn..mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.