Gå til innhold
Arkivverket

[#19894] Peder Jonsen Lunna Gran Hadeland - hvor kommer konen fra?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Peder Jonsen Lunna, Gran Hadeland, gift med Anne Gundersdtr. ca. 1784. Hun hadde dtr. Marthe Hansdtr. f. ca. 1783. Hvor var Anne Gundersdtr. fra?? Kan ikke finne giftermaalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS(Familysearch) fant jeg Peder Jonsen gift 7/10 1783 Hurdal AK med Anna Gundersdt.Marthe Hansdt. dpt. 11/5 1783 Hurdal AK, foreldre Hans Lille Rudstad og Anna Gundersdt.Det ble også døpt en Marthe i Halden i 1782. Husk at dette må sjekkes mot kirkebok da det er usikre opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei Berit!!!Takk saa veldig mye! Jeg er saa spent aa fine svaret!!! Jeg kan bestille kirkeboka her aa gjore resten selv.Vennlig hilsen fra Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Margaret, Peder Joensen Lunna, gift i Hurdal 7/10-1883 med Anne Gundersdatter , enke, Lille Rustad. Hun var først gift 16/2-1782 med Hans Larsen Ruud, soldat, men han døde 1783, begravet 11/5.Kirkeboka for Hurdal før 1777 er brent. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin Rogneby

Jeg har lenge og forgjeves lett etter info om Anne Gundersdtr, så det var fint at dette temaet kom opp.Til Berit og Hans: Det ser ut som om Marthe Hansdtr ble døpt på sin fars begravelsesdag. Er datoene riktig gjengitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

For min del så er det riktig avskrift fra FS, men om det er helt riktig kan jeg nok ikke garantere. Dere må nok se i kirkeboka, men det burde være enkelt da dere har sted, dato og år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.