Gå til innhold
Arkivverket

[#19902] US census 1920: Th R Clarke, 255 Newbury Av, Atlantic, Mass


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Min tante Marianne Johansen utvandret i nov. 1920, min onkel Olaf Ryen i jan. 1921. Th R Clarke er ifølge manifestet den personen de skulle til. Han oppgis å være 'Brother-in-law' - da gift med en av Mariannes søstre. Mulig navn på henne: Helga eller Agnes - det kunne også være et annet navn.Jeg ville være takknemlig om noen som har tilgang til census 1920, kunne finne ut hva som står der om familien til denne Th. R. ClarkeMvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner ikke umiddelbart noen Th Clarke, regner med at du ikke vet hva initialene står for? Jeg finne en Olaf Ryen i 1930 census gift med ei Marion og de har barna Gudrun, Rose og Earl, er dette din onkel? Er Marianne den samme som Olaf er gift med Marion?Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å få når Marianne og Olaf er født da de er lettere å finne igjen i censusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei!Jeg skrev en gang av denne adressen fra min onkels manifest. Var nå innom Ellis Island og kikket på min tantes manifest. Der stod det Thomas Clarke. Ikke nok med det. Jeg kom til å kikke nærmere på andre passasjerer, og så da et stykke lenger oppe Agnes Clarke (Mariannes søster) med en liten sønn.Jeg beklager at jeg leser så dårlig at jeg ber om hjelp til å finne ut ting som jeg burde sett. Det er nok dem du har funnet i Syracuse NY i 1930 hvor de ble boende resten av sitt liv.Takk for bryderiet! Skal lese bedre neste gang!Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.