Gå til innhold
Arkivverket

[#19904] Gjertrud Fredrikke Nilsen f. 1826 Tr.heim


Gjest Ola L. Zetlitz
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola L. Zetlitz

Min tipp-oldemor Gjertrud Fredrikke Nilsen gm Amund Jonsen Langørgen (f. 1816 på Byneset), 22 mar 1860 på Byneset. Der oppgis at hun er født i 1826 i Trondheim, og at hennes far er Nils Kristoffersen. Er det noen som kan hjelpe meg med mere om hennes foreldre/forfedre?Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola L. Zetlitz

Ja, det er helt riktig. Men jeg har ikke vært i stand til å finne noe om hennes forfedre annet enn navnet på hennes far.mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Ola L. Zetlitz

Jeg har etterhvert funnet hennes første vielse til Jonas Andreas Jørgensen Loholdt den 1. nov 1854 i Lade Kirke i Trondheim. Der er hennes far oppgitt til å være Christopher Nielsen Halseth. Hennes fødested, Ihlen. Jeg har ikke klart å finne hennes far i andre kilder. Er det noen som vet hvem han er? Eventuelt hvem han var gift med?mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Vielsen til Gjertrud Fredrikkes foreldre, i 1816, se nr. 61: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A11 (1815-1821), Ekteviede 1817, side 386-387. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16329&idx_id=16329&uid=ny&idx_side=-137>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Gjertrud Fredrikkes søster, Serine, født i 1818: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A11 (1815-1821), Fødte og døpte 1818, side 108-109. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16329&idx_id=16329&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola L. Zetlitz

HeiBeklager at jeg ikke har svart på denne før. Dette var flott! Disse opplysningene har jeg ikke klart å finne. Hjertlig takk til Anne og Randi for hjelpen!!mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.