Gå til innhold
Arkivverket

[#19919] Fødselsdato Andreas Atlakson Mjaasund, Bakke Kirke - Sira? Vest-Agder mm


Gjest Anne Kristine Torgersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Kristine Torgersen

Jeg ønsker å finne noen navn, fødselsdato. årAndreas Atlakson Mjaasund ??.??.1836 gift med Ingeborg Omdal ??.??.1832Kan du hjelpe meg med navn på foreldrene til Andreas og fødselsdato, mnd. år.Har du også navn på foreldre til Torje Modal (23.08.1818) gift med Siri Sigbjørnsdatter (01.09.1833)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helge Trelsgård

Bygdeboka for Bakke sier at Andreas Atlaksen ble født 05.09 1836 og at Ingeborg Jørgensdatter Åmdal ble født 27.03 1832. Andreas var ifølge denne boken sønn av Karen Andersdatter og Atlak Atlaksen fra Eikeland i Heskestad, bosatt på Mjåsund i Bakke.Torje Modal var ifølge bygdeboken født 07.07 1817 og var sønn av Ingeborg Nilsdtr. f. Espetveit og Ånen Torjesen Modal i Bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Kristine Torgersen

Tusen takk for hjelpa.Kan du også hjelpe meg med fødseldato, mnd., år til Karen Andersdatter og Atlak Atlaksen. Og også Ingeborg Nilsdatter og Ånen Torjesen Modal.Dette er opplysninger som en slektning i USA trenger for å lage sitt stamtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Jan Helge er vel på jobb nå så jeg forsøker-. Fra Bakkeboka: Atlak Atlakson Eikeland,fra Heskestad,f,22.02.1812, død 21,05.1876,sønn av Atlak Hadvarson Eikeland og Ragnhild Jørgensdatter Åmdal.Gift 26.06.1834 med Karen Andersdatter,døpt 14.11.1794,død 02sept 1885.Datter av Anders Nilsen Mjåsund og Astrid Bjørnsdatter Liland,fra Lindeland i Sirdal.Slekten kan sikkert følges langt tilbake-. Forøvrig så kan Bakkeboka bestilles av undertegnede. Mvh Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Kristine Torgersen

Tusen takk for hjelpa.Kan du hjelpe meg med fødselsdata og dato for død til Anders Nilsen Mjåsund og Astrid Bjørnsdatter Liland og Atlak Hadvarsen Eikeland og Ragnhild Jørgensdatter Åmdal.Kan du også hjelpe meg med dato for død til Andreas Atlaksen Mjaasund (F 05.09.1836) og Ingeborg Jørgensdatter Åmdal (F 27.03.1832)Dette er opplysninger som skal sendes til USA.Jeg vil kjøpe Bakkeboka. (anne.kristine.torgersen@ess-norway.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Anders Nilsen Mjåsund, døpt 24.11.1762,begr,22.10.1843,gift 29.12.1789,med Astrid BjørnsdatterLiland,fra Lindeland i Sirdal,døpt 08.6.1756,død 31.12.1846. datter av Bjørn Isaksen Liland og Berte Mauritsdatter Hompland,begge fra Sirdal.De hadde 4 barn.Se sirdalsboka bind 1, side763.Andreas Atlaksen Mjåsund f.1836 .d,1912. Gift i Heskestad den 11.11.1854.med Ingeborg Jørgensdatter Åmdal,f,27.03.1832,d,1918.De hadde 10 barn. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Kristine Torgersen

Tusen takk for hjelpa.Eg vil kjøpa boka fra Bakke, så hvis du sende meg ein mail, så sende eg adressen til deg. (anne.kristine.torgersen@ess-norway.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.