Gå til innhold
Arkivverket

[#19927] Etterlysninger: har du slekt i Hordaland,Bergen og Sogn og Fjordane ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Dersom du trenger hjelp til å finne savnede personer i Bergen,Hordaland eller Sogn og Fjordane hjelper jeg gjerne til med å finne disse. Gi meg det du har av opplysninger og jeg setter igang !Med vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Eikås

Jeg har en nøtt: I Sandviken Kirke ble det den 10.juni 1880 døpt et (uekte) pikebarn, som fikk navnet Antonia Karoline. Som hennes foreldre er oppgitt: Anton Pedersen Strømstad og Hansine Kolbeinsdatter. Klarer du å finne ut noe om disse 2 foreldrene (mine oldeforeldre) ?mvhArne Eikås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Eikås

Hei igjen !Hun skal først ha bodd på gården Blindheim i Åsane (Hamre). Trolig i sine ca. 2 første år. Senere bodde hun på gården Birkeland i Åsane (Hamre). Oppvoksten på Birkeland har jeg 'kontroll' på.mvh.Arne Eikås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Hei Jan Frode19.7.1821 ble Jannicke Marie Christine Jansdatter født i Bergen. Hun ble døpt 29.7.1821 i Domkirken. Kirkeboken sier at far hennes var Jens Jansen og mor hennes var Berte Gurine Hansdatter. Jannicke var født utenom ekteskap. Jeg har ikke greidd å finne noe ut om mor til Jannicke, Berte Gurine Hansdatter. Det døde en Berte Gurine Hansdatter 26.2.1824. Vet ikke om dette var moren. Er det mulig å finne foreldrene til Berte Gurine?mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berkland

Hei JanJeg undrast på om du har nogen opplysning om en John Olsen Fløkketvedt som jeg tru kanskje var frå Fløkketvedt i Etne, Hordaland.Bestefar (Morfar) min, Ole Johnsen Selvaag/Opsal, var født 14.8.1853 og døpt 11.9.1853 på Selvaag, Finnøy, Rogoland. Seiner budde han og mor på Opsal.Står det i Finnøy kirkebok at mor var Thorborg Philipsdatter Hagen (Hun var født 1823 i Hjelmeland) og far var John Olsen Fløkketvedt frå Hjelmeland.Ole var født utenom ekteskap. I 1865 kom han og mor til Amerika og budde i Sheridan, LaSalle county, Illinois. Der kalt Ole seg selv Ole Phillips.Jeg har let flere gonger etter nogen opplysning om far til Ole, den som var kalt John Olsen Fløkketvedt i kirkebok, men foruten suksess fordi jeg kan ikke finne Fløkketvedt i Hjelmeland.Jeg truer at det er en Fløkketvedt i Etne i Hordeland og undrast på om det er feil i Finnøy kirkebok og om det kanhende at John Olsen var frå Fløkketvedt i Etne, Hordeland isteden frå Hjelmeland.Har du nogen opplysninger som kan hjelpe med den spørsmål?Ogsa, jeg skjøner du bur i Sør Audnedal. Jeg har slekt og venner som bur i Vigeland og Mandal.Takk for hjelpen.Ron Berkland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Harald Bunes

Det hadde vært hyggelig om du i det minste giddet å svare når du nå en gang tilbyr deg å hjelpe.Hilsen Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei.Lurer på om det i Bergen kan finnes etterkommere av Marie Karoline Holgersen (1877-1937). Hun var gift med Halfdan Severin Holgersen d.1940. De hadde ei dtr. Aagot f. 1900 i Steinkjer. Mer vet jeg ikke.Mvh Tor (tormath@eunet.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi i Digitalarkivet vil på det sterkeste anmode om at alle som har spørsmål til Jan Frode Johansen eller andre oppretter egne tema. Det er svært uheldig å skape slike samletema som dette her.Denne type samletema gjør det vanskelig å holde oversikten for alle som deltar ettersom en gjerne diskuterer et titalls spørsmål i samme debatt. Samtidig blir det vanskelig å finne igjen spørsmål når en kun kan søke på tittel på debatten og ikke i diskusjonsteksten.For å utnytte dette debattforumet maksimalt vil vi derfor råde dere til å opprette egne tema for spørsmålene deres. Da vil spørsmålene deres bli lest av mange flere og muligheten for å få den hjelpen en trenger vil øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Jeg foreslår at 'Jeg hjelper deg med slekt fra Bergen' og har du slekt i Hordaland, Bergen og Sogn og Fjordane'-trådene slettes. De er feller, som bare sørger for at spørsmålene fra folk forsvinner. Og den eneste som ikke ser ut til å kikke innom disse trådene, er jo Jan Frode selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Hei Jan Frode! Jeg etterlyser Johanne Th. f 22/7 1920 i Hafslo i Sogn og Fjordane. Hun giftet seg med Yngvar Jansen på Ringerike. Vet ikke hva Th står for. Ønsker foreldre, bosted ved fødsel og pikenavnet. MVH lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg ber om at denne tråden i likhet med andre jeg har laget-som 'jJeg hjelper deg gratis' Jeg hjelper deg med slekt fra Bergen osv blir slettet. Jeg inser nå hvor mye problemer slike tråder lager. Beklager. Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.