Gå til innhold
Arkivverket

[#19940] Coucheron og skifter ved statsarkivet i Bergen


Gjest Jan Engedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Engedahl

Hei! Jeg driver og arbeider med slekten Coucheron, og jeg hvet at en del av den har hatt tilhold i Bergen.I den sammenheng lurer jeg på om det i Bergen er kortkatalog over skiftene i hvert sorenskriveri. Hvor jeg eventuelt kan slå opp på slektsnavnet Coucheron.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har lagt ut skifteregistrene for de fleste sorenskriveriene i Digitalarkivet. I tillegg har vi registre for Hardanger og Voss og Bergen by som står på lesesalen, men som foreløpig ikke er lagt ut.For Bergen har vi også Sollieds kartotek, med referanser til skifteprotokoller, arvebøker og skiftejournaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Mange takk Yngve. Nå er det bare å vente på hva som kommer først! At en blir pensjonist, så en får tid til å reise. Eller stoffet blir lagt ut på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jan: Jeg har følgende person i min database: Karen Andrine Michaline Coucheron f. 14 okt 1800 Skedsmokorset, Akershus og gift med Andreas Aamodt f 17 jan 1803. Hører Karen til den sammen slekten som du arbeider med? Jeg har også en del mer rundt denne personen men det kan vi eventuelt ta senere. Send gjerne en mail: solfrid@vestaberg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Hei Solfrid. Joda! det kan se ut som om hun er datter av Hans Nobel Coucheron og hans kone Ane Maria Glükstad. Jeg sender deg en e-post om ikke så lenge.Jeg hadde en forspørsel på brukerforumet om slekten for ikke så lenge siden, der kan du se den responsen jeg fikk den gang.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Nedrebö skriver at alle skifteregistrene er utlagt. Han mener vel ikke 'alle', men bare de fra Bergen? Dette satte meg på spm. om skifter og ville slå opp skifteregisteret for Akershus stift 1682-88, som står på listen, men det kommer aldri opp noe. Er det for tidlig for oss å få det opp ? Hilsen Helge Næss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.