Gå til innhold
Arkivverket

[#19951] Værøy


Gjest Roald Lind Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Lind Hanssen

Jeg søker å hjelpe noen i min familie til å finne sine slektninger.Christine Hendriette Marie Eliasdatter fra Gildeskål, dro til Værøya i 1890, og gifta seg samme året-- med Albert Kristiansen fra Sørland på Værøy. Han døde i 1898 og hun i 1899--av tæring.Barna: Anette Konstance Albertsdatter, f 1891. Jeg finner henne igjen som Anette Albertsdatter i 1900 på Røst,som pleiedatter hos ei som var fra moras hjemplass. Ca 1903 skriver hun et brev med navnet Konstance Stamnes. Det tyder jo på at hun bodde på Røst, men finner henne ikke i den nye slektsboka for Røst.Eline Margrethe Albertsdatter, f 1893. Jeg vet at hun døde på Røst, 20 år gammel,av tæring, antakelig hos søstra ? Men hun ble gravlagt i Bodø fordi hun var soldat i Frelsesarmeen- og fordi hun var foreldreløs ?Helga Anna Olea Albertsdatter, f 1895.Hvor ble det av Anette Konstance og Helga ? Og barna- og barnebarna og -- ? Dette er jo i vår tid så jeg regner med at noen husker dem. De ble jo satt bort og fostra hos noen ? Kan noen gi meg tips så er det noen i Bodø som blir glad for å få vite om slektningene sine- og også få bilder av dem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.