Gå til innhold
Arkivverket

[#19965] Borger og Buntmaker i Drammen


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Borger og Buntmaker Christen Jørgensen og hustru Anna Nilsdt. i Drammen?I flg. skifteprotokoll nr.4 side 107A for Drammen ble det avholdt skifte for begge disse den 5.8.1747. Skiftet ble avsluttet først den 7.5.1749.Ved sin død bodde de i Strømsgaden i Drammen Det er oppgitt at Christens far var Jørgen Jørgensen fra Winuelstad i Asker, men hvem var hans mor?Ønsker også opplysninger om Christens søsken.Håper noen sitter med opplysninger som kan bringe klarhet i noe av dette!Vennlig hilsen Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Ved å sjekke på FS har jeg funnet at Christen Jørgensen og Anna Nilsdtr. giftet seg 16.4.1744, Bragernes.Christen er født i 1718, Vinnulstad i Asker og død 2.10.1747. Foreldre Jørgen Jørgensen (1670-21.5.1760) og Anne Gundersen (1680 - ?) - far til Anne hette Gunder Monsen.Ved videre sjekk fant jeg følgende søsken: Jøran (1707) - Helge (1710) - Hans (1712) - Marthe (1713) - Guri (1717) - Povel (1721) og Anne Marie (1725) - På FS er disse barna ført opp over seksti ganger med litt ulike fødselsår.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du må låne Asker-boka av Torgersen. Fam. er på Østre Vinnulstad. Se også s.156 Hofstad og s.146 Høen vestre eller øvre. Mons Gundersen under Østre Asker. Det står alt sammen i boka, men det er litt forvirrende for det er så mange like navn.Om det er rette familien vil du finne mye der. Jørgen Jørgensen skal være født ca.1670-21/5 1760. Jeg skjønte ikke henvisningene til gårdene Hofstad og Høen. Jeg trodde jeg skulle finne faren eller Jørgen der, men klarte ikke å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei, og takk for svar. Når det gjelder FS tror jeg de har blandet sammen barna til Jørgen Jørgenson Winnulstad og Jørgen Pederson Høn. Jeg tror det er et slektsforhold mellom folkene på disse gårdene, men jeg har ikke helt klart for meg hvordan.Jeg skal låne Askerboka å se om jeg får noe mer konkret ut derfra. Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.