Gå til innhold
Arkivverket

[#19967] Eliot Olufsen (Bygdnes), Sortland


Gjest Anne-Berit Holanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Berit Holanger

Søker aner av Eliot Olufsen (Bygdnes) f.30.05.1898.Han er oppført i folketellinga 1900 med bodsted Bygd på Sortland,Nordland. Hans mor var Emidora Amanda Matiasd.f.ca.1871.Han var uekte barn og jeg som er barn av han er interessert i opplysninger. Kan hans far hete Oluf Thomassen e.l. mvh. Anne-Berit Holanger f. Bygdnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hvis du har alle opplysninger om Emedoras forfedre kan jeg ikke hjelpe deg. Har ikke tilgang til kirkebok for Sortland uten å besøke arkivet. Emedora er jo lett å følge bakover, hvis du trenger hjelp der - si fra. mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Berit Holanger

John O.Svenning.Takk for svar. Jeg er på begynnerstadiet i sleksforskning. Er interessert i opplysninger om Emidora Amanda. mvh. Anne-Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du finner Emedora Amanda i Sortland i 1875 og tror faren hennes på Bakkejord i Ofoten og moren Elisebet Larsdt. på Bygd i Sortland i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Anne-Berit: Veit du at Emidora er mor til Eliot ? Det går ikkje utan vidare fram av FT 1900.I 1875 er folketellinga sett opp slik at det ser ut som om Emidora er dotter av Mathias (som i 1900) - mens Marelius (f. 1875) ser ut til å vera felles barn av Mathias og Elisabet. I så fall kan Mathias ha vore gift før - og svaret finst i kyrkjebøker for Ofoten sokn og prestegjeld, der Emidora skal vera fødd, i flg FT 1875.mvh Geirr Alen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I.  Borgos

Faren til Eliot var uten tvil Oluf Kristian Tomassen (1874-1909). Du kan få anene hans i Sortland bakover til 1600-tallet dersom du sender meg en mail. Søk etter navnet mitt på nettet, så finner du mailadressen min. Bygd skal forøvrig være med i det bindet av bygdeboka for Sortland som jeg skal begynne på i nærmeste framtid.Johan Borgos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

La oss se på familien til Emidora 1975/1900: Far: Mathias Abrahamsen f. omk. 1846 Evenes, NO. Mor: Elisabet Larsd. f. omk. 1838 Stadsbygd, ST. Søsken: Marelius f. omk. 1875 Sortland, NO. Otto f. omk. 1878 Sortland, NO Samme foreldre oppført begge ganger. Siden du sier du er nybegynner ville jeg ikke begynne med henvisninger og lenker. Kan ta 1865 i neste omgang. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Emidoras mor: Elisabet Larsd. 1865: Far: Lars Andersen f. omk.1806 Stadsbygd, ST. Mor: Malene Ellefsd. F. oml. 1812 Stadsbygd, ST. Søsken: Tosten f. omk. 1831 Stadsbygd, Anton f. omk. 1841 Stadsbygn. Edvard Hartvik f. omk. 1848 Sortland, Henrik Georg f. omk. 1851 Sortland., Johan Bendik f. omk. 1854 Sortland. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Emidoras forfedre: Merk korrigerte fødselsår Lars og Malene. Lars Andersen og Malene Ellevsd gift 27.10. 1833 Stadsbygd.: Lars f. 1800 Rissa, ST. Foreldre: Lars Andersen: Anders Ellevsen f. 1771 Rissa. Gift 7.2.1799 Rissa med Anne Larsd. f. 1772 Rissa. Foreldre Anders Ellevsen: Ellev Ellevsen f. 1735 Rissa gift 24.6. 1761 i Rissa med Anne Andersd. f. 1735 Rissa Malene Ellevsd. f. 15.6.1810 i Stadsbygd. Foreldre: Ellev Ellevsen f. 1770. Gift 15.7.1798 i Stadsbygd med Malene Thorstensd. f. 1771 Stadsbygd. Foreldre Ellev Ellevsen: Ellev Ellevsen f. omk. 1732 Stadsbygd gift 14.10. 1756 i Stadsbygd med Gjertrud Paulsd. f. omk.1725 Stadsbygd. mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Geirr Alén Rasmussen

I innlegg (5) reiste eg tvil om Elisabeth Larsdtr var mor til Emidora. No ligg den aktuelle kyrkjeboka frå Ofoten på nettet, og stadfester at Elisabeth Larsdtr er mora. Lenke Nr 56 på lista.mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.