Gå til innhold
Arkivverket

[#19995] Etterkommere etter Eldor Sigurd Bugge Lorentzen født 12.01.1898 Vik,Helgeland


Gjest Lars Øen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Øen

Eldor ble gift i Kristiansand den 5/2 1942 med Mary Elfrida Bakke (14/4-1914)fra Kolbotn,Oppegård. I 1951 fik de sønnen Arne Kristian,som er min samboer. Etter det han har hørt skal han ha en halvbror som Eldor fikk da han var rundt 20 år. Er det noen som kjenner til denne halvbroren eller etterkommere etter ham. Er evt.interesert i tips om hvordan han kan oppspores.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei. Jeg kan ikke svare på ditt spørsmål, men Eldor og hans familie skulle vi gjerne ha hatt flere opplysninger om til vår bygdebok.Hans far Lorents Andreas Ingebrigtsen var husmann på Grøtheim og døde i 1912. Etter den tid blir familien borte for oss. Kona til Lorents het Berit Knutsdtr. og flyttet etter mannens død ut av bygda. Kanskje til noen av barna ?? Disse var : Adolfine Johanna f. 1882. Muligens til Danmark ? Klaudie Elisabeth f. 1883. Muligens til Danmark ? Anna Kristine Julie f. 1886. Bosted Oslo ? Så var det Eldor Sigurd Bugge. En kilde opplyste bosted muligens Oslo.Jeg er interessert i giftermål,bosted og dødsår for disse søsknene , samt hvor moren oppholdt seg og døde. For Eldor ser jeg av innlegget at han ble gift i Kr. sand.Over helga skal jeg få sett i kirkebøkene for Sømna (Vik)etter Eldors halvbror om ikke annet svar kommer.Hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Øen

For Arne var Eldors eldste søster totalt ukjent. Klaudie Elisabeth,kalt Kella,flyttet til Danmark og bodde i Valby ihvertfall i 62-63 da han og moren besøkte henne.Usikker om hun fikk 1 eller 2 barn.Mener hun ihverfall hadde en sønn som døde ung og etterlot seg en datter.Skal lete litt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Øen

Eldor døde i 1962 og da var hans bosted i Oslo.Hans kone Mary døde i 1993. Arne tror at kella var gift,men under besøket i Danmark traff han bare Kella. Søsteren Anna giftet seg med Kristian Ottesen fra Oslo(?).Han var deleier/typograf i Morgenposte.De bodde i Mariesgt.i Oslo i mange år før de(?) flyttet til Nesøya da hytta der ble omgjort til bolig.De fikk dattern Margit 12.08.1911.Gift 2 ganger.Siste gang med Kåre Madsen.Ingen barn.Hun døde i 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei.Jeg har nå fått sjekket kirkeboka for Sømna (Vik),men kan ikke finne at Eldor fikk noen sønn.I og med farens bortgang i 1912, ser det ut som om familien forlot Sømna ikke lenge etter.Har du dødsår for Anna ??Hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Øen

Nei regnet egentlig med at en evt,sønn ble født et annet sted i landet.Muligens i utlandet for den del i.o.m. at Eldor seilte som sjømann. I papirene etter Mary(Eldors kone)finnes det endel 7.sanser.Dessverre er det et gap mellom 1969 og 1976 i den samlingen. Regner med at Anna dør i løpet av den tiden siden hun forsvinner fra adresse-/tlflistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.