Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Gundersen

[#19996] Innflyttere til Bergen 1891-1897

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Jeg lurer på om det er registrert innflyttere til Bergen I perioden 1891-1897? Jeg lurer på når Oline (Lina)Olsdatter Hugø f.1875, Askvoll flyttet til Bergen og hvem hun kom i tjeneste hos. Finner henne ikke i FT-1891 i Bergen. Hun gifter seg i 1/8-1897 NK.Finner henne heller ikke under utflytta fra Sogn og FJ.Bjørn Gundersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

I arkivet fra Bergen politikammer er det en protokoll over innflyttede, men etter at passtvangen ble opphevet i 1860 ført heller sporadisk. Det nye systemet ble registrering av inn- og utflytting kom i 1900.Ved folketellingen i Bergen 1. februar 1912 ble innflytterne bedt om å oppgi når de var kommet til byen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Gundersen

Takk til Yngve Nedrebø.Jeg går ut fra at det ikke står noe i FT 1912 i dette tilfellet .Bjørn Gundersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg prøvde å finne henne, men fant ikke noen som passer. Har du navnet hennes i 1912, skal jeg sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Her er i allefall familien i 1900. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Gundersen

Takk til Rune Thorstensen ,det er rett familie du finner i FT 1900 og i 1904, men det er Hans Olai i Nordnesgt.30 som er den rette.Oline Het altså Evensen i 1912.Bjørn Gundersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Og her er innførselen i 1912-tellingen:Lina Evensen, født 1875 2805, fødested Sulenes, gift, innflyttet 1895, bosatt Stokkebæksmuget 10 2. etage.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.