Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

[#20009] Sandar - giftermål 1881 Johan Rikard Olsen og Martine Olava Andersdatter

Recommended Posts

Hei!Jeg har funnet på FS at Johan Rikard Olsen og Martine Olava Andersdatter gifter seg i 1881, 12. juni, i Sandar, Vestfold. Stemmer dette?Og står det noe mer ved denne innførselen?Jeg har også funnet familien i FT 1900:LenkeHvis noen kjenner til denne familien hadde det vært moro å finne ut mer.Hvor er forresten Sandar?Torunn C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Sandar/Sandeherred er landområdet der Sandefjord etter hvert vokste fram. Fra 1964 heter kommunen Sandefjord.Her er litt mer, men hvis noen kan undersøke i kirkeboka, står det sikkert navn på fedrene også: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kristian!Takk for linken, og beskrivelsen om Sandar!Torunn C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Håkestad

Hei !Johan Rikard ble født i Svareborg forsamling i Bohuslen, far var Olof Andersson.Martine Olava ble født i Berg sogn (Østfold ?) far var Anders Jørgensen.Forlovere var Martin Eriksen og Johan Peder Børgesen.Alt ifølge Lysning-boken for Sandar.Kjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kjell! Tusen takk!Da har jeg truffet rett!Torunn C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.