Gå til innhold
Arkivverket

[#20012] Johannes Jacobsen Eversvik frå Tysnes f. 1850 busatt i Trondenes?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Johannes Jacobsen Eversvik frå Tysnes f. 1850 Vart meldt flytta til Harstad i 1865. Foreldre var Marta Størksen Sunda 1808 og Jacob Jacobson Eversvik, Tysnes. I ft 1900 finner vi han i Trondenes Herred på garden Sommerfryd. Johannes var i flg. opplysninger i innlegg nr. 8 lenke bødker og gardbruker [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01914.wc2&variabel=0&postnr=6167&fulle=true&spraak=n>LenkeI følge ft for 1900 var han gift med Eline Eva Johannessen f. 1867 og de hadde desse barna i 1900 1)Hjalmar Johan f. 1891 2) Eilert Martin 1892 3) Jenny 1894 4) Inga Marie 1896 5) Anna Elise f. 29.06.1899.Sjå forøverig under dette innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Er det noen som vet noe mer om hvor det ble av familien Jacobsen? Jeg har fremdeles ikke funnet noe. Håper at det er noen som kan gi meg mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Familien Johannes Jakobsen Eversvik er omtalt slektsboken FOLK OG SLEKT I TRONDENES bind 1 på side 286 familie nr 33. Denne boken omhandler alle som er født før år 1900, men i tilleg til de 5 barna som du, og boken, har registrert har jeg i min database registert enda 2 barn til: Tonny Kristine f. 09.11.1901 og Olaug Karoline f. 10.03.1904.Videre har jeg registrert at den eldste av barna Hjalmar Johan f. 08.06.1891 giftet seg 29.12.1912 i Kvæfjord kirke med Lovisen Bendikte Nikolaisen f. 26.09 1885 i Kvæfjord. Denne familien bodde i Harstad og fikk 6 barn. Jeg har opplysninger om en del nålevende etterkommer av denne familien. Nermere opplysninger kan du få ved å ta kontakt. torleif.berg@hlink.noNermere opplysninger om familien Johannes Jakobsen Eversvik har jeg ikke, det er ikke mere å finne i nevnte slektsbok siden den avslutter ved år 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.