Gå til innhold
Arkivverket

[#20044] Forfedre til Kari Nilsdatter Tingelstad, Gran


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Søker forfedre og søsken til Kari Nilsdatter, f. ca. 1795, gift med Anders Torgrimsen, Øvre Tingelstad 15 november 1827.Prøver å finne ut om Kari Nilsdatter Wien, datter av Nils Larsen og Anne Torgersdatter er den rette Kari, men har ikke lykke ennå.Er det noen som kjenner til dette ville jeg sette pris på å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Ved vielsen står det i kirkeboka at Kari var datter av Nils Olsen Ellefsrudeie. Hun bodde på garden Lysen og ble oppgitt å være 25 år gammel. Hun var antakelig tjenestejente på Lysen. Faren var altså husmann under Ellefsrud i Gran. Mer har jeg ikke om Kari, men jeg har en del om Anders Torgrimsen og hans mor Anne Ulrichsdtr. Tingelstad som kom fra Nordgarden i Skrukkelia. Jeg er etterkommer etter halvsøsteren til Anders: Kjersti Eriksdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Bjørn Et sted du kan få hjelp om Gran slekter er på Hadeland folkemuseum. De har oversikt over alle slekter i område. Jeg har selv fått hjelp derifra og har funnet informasjon på min slekt tilbake til 1500-tallet. Nå finner jeg ikke telefon nr ditt i forbi farten. Lykke til. Nina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Nina og Ole Arild!Takk for gode tips og nyttige opplysninger begge to. Jeg skal prøve å finne ut litt mer om Kari Nilsdatter på egenhånd, så får jeg heller søke litt hjelp senere.PS: Anders Torgrimsen var min tipp, tipp oldefar. Jeg har faktisk lest en god del av det du har lagt ut på internett Ole Arild. Meget bra!!!!Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.