Gå til innhold
Arkivverket

[#20047] Forfedre til Marte Maria Torsdtr. (Bruåsdal) Krossvoll


Gjest Jostein Fleten
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Fleten

Leter etter forfedre til Marthe Maria Thorsdtr. Bruåsdal, f.02.08.1854 i Lavik. Har funnet ut at faren Thor Lasseson Bråusdal f.1815, døde 12.03.1855.Men jeg har ikke funnet ut noe mere om moren Gjertrud Baarsdtr. Finner henne ikke ft 1865, men jeg finner Marte som tj.pige 12 år i Ynnesdalen i Brekke. Mulig begge fopreldra døde tidlig og at det finnes relasjoner mellom mor og Ynnesdalen ?Kan noen hjelpe meg med Martes Besteforeldre ?Marte giftet seg i 1881 og 1890 med 2 brødre på Gn.36 Korsvoll i Gulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten

Tusen takk, Wergeland er en nabogard med Ynnesdal. Så dette stemmer bra, da finner jeg resten i brekkeboka.Da gjenstår spørmålet om hvem/hvilken 'Lasse' som er far til Thor og hva het Konen/moren ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Du finner også foreldrene til Thor(e) i Brekkeboka. Lasse Olson er fra Øvre Haugland og ektefellen er Marta Torsteinsdtr. Engesæter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.