Gå til innhold
Arkivverket

[#20049] Ellis Island 1906...


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Det gjelder Hans Jacob Jenssen, som ble født 2. mars 1889 på plassen Omsenbakken i Nittedal. Det må antagelig være den Hans Jakob Jens. Omseneie (!) som jeg finner utvandret fra Oslo 29. juni 1906.LenkeSkulle gjerne funnet ham igjen på Ellis Island, men har ikke lykkes. Jeg har opplysninger om at han ikke trivdes og derfor dro raskt tilbake til Norge, så jeg tror ikke det er aktuelt å lete i folketellingene etter ham. Men det hadde vært artig og lest skipsdokumentet ved ankomsten i USA.Er noen flinkere til å lete enn meg??Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hmmm...Noen linjer nedenfor Hans står ei Laura Johanne Mellem fra Grue i Solør.Hun reiste med samme linje og skip til England, og står som ankommet Ellis Island den 12. juli, med skipet Oceanic som seilte fra Liverpool 4. juli.I protokollen står hun som 'Laura Johanne Mellen'Hans burde vært med samme skip. Jeg kikket litt kjapt på de på samme side, men jeg fant han ikke der ihvertfall...Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Takk for tips! Denne muligheten hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt... Jeg har nå prøvd å lete på sidene før og etter, men har ikke funnet personen enda. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.