Gå til innhold
Arkivverket

[#20053] Innflyttere fra Sverige før 1900


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg skulle så gjerne hatt opplysninger om søsken til min manns farfar. Farfaren er Johannes Olofsson, f. 25.04.1865 i Grimmerud, Steneby i Dalsland i Sverige. Han flyttet til Laxarby i 1884, men jeg vet ikke når han reiste derifra igjen. Han giftet seg imidlertid og slo seg ned i Tistedal (Asak) i Halden, men jeg vet ikke når han kom hit og heller ikke når han giftet seg. Første barnet ble imidlertid født her i 1894. Johannes gikk under navnet Johan Stenvall her (Ols. Stenvold i FT 1900…)Om hans søsken vet jeg at Sofia Olsdotter, f. 27. 07.1862 og Maria Olsdotter, f. 1868, begge flyttet til Norge 25.09.1885. Men hvor? Ikke lett å finne de igjen når jeg ikke en gang vet om de giftet seg! Broren August Olsson, f. 02.04.1874, flyttet 21.10.1898 til Kristiania (har fått beskjed om Östre Sker, men det bør vel være Østre Aker, tenker jeg..) Så er det Gustaf Olsson, f. 16.06.1871 og Augusta Olsdotter, f. 18.05.1879. Det har ikke vært mulig foreløpig og fått bekreftet om også de kom hit. Alle barna er født i/på Grimmerud i Steneby.Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes en Sofia Ols. i Glemminge i 1900 som vel kan passe og muligens en Maria f.69 i Kristiania. Det emigrerte mange Gustav fra Oslo, og 1 19/4 1889 19 år til Mountrose? Vet jo ikke om disse kan være en av de etterlyste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.